عمان در سال 2015 نفت بیشتری تولید کرد

تولید نفت شرکت "پی دی او" عمان در دو ماهه نخست 2015 بیش از متوسط برنامه ریزی شده سالانه افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری زاویه، راوول ریستوچی، مدیر عامل شرکت ملی توسعه نفت عمان اعلام کرد: این شرکت در دو ماهه نخست امسال 570 هزار بشکه نفت خام در روز تولید کرده که بیش از مقدار پیش بینی شده برای میانگین تولید سالانه این شرکت است.

بر اساس این گزارش، در حالی که اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) کشورهای تولید کننده را به کاهش یا توقف تولید برای بهبود قیمت نفت دعوت می کنند، عمان در حال برنامه ریزی برای افزایش هر چه بیشتر تولید نفت خام از میدانهای نفتی این کشور است.

ریستوچی روز سه شنبه ( 12 اسفندماه) گفت: این شرکت در ماههای ژانویه و فوریه امسال بیش از میانگین سالانه ​​برنامه ریزی شده (معادل 570 هزار بشکه در روز) نفت تولید کرده است.

وی از ارائه آمار دقیق تولید کنونی این شرکت خودداری کرد.

پادشاهی عمان با آن که یکی از تولید کنندگان مستقل کوچک نفت است اما نفت خام آن بخشی از قیمت شاخص میلیونها بشکه نفت صادرکنندگان بازارشرق آسیا را تعیین می کند.

بر اساس داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، عمان در سال 2013، روزانه حدود 833 هزار و 400 بشکه نفت خام و فرآورده نفتی صادر کرده که 60 درصد از این مقدار وارد چین شده است.

در ماه ژانویه امسال، محمد الرمحی، وزیر نفت عمان، اعلام کرد که انتظار می رود تولید نفت خام این کشور در سال 2015 حدود 20 هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند و این در حالی است که تولید نفت خام کنونی این کشور حدود 950 هزار بشکه در روز برآورد می شود.

عمان برای افزایش تولید و احیای چاههای قدیمی نفت این کشور، در حوزه فناوری تولید نفت مبالغ هنگفتی هزینه می کند.

در این زمینه، مدیرعامل شرکت ملی توسعه نفت عمان، ابراز داشت: توسعه برخی پروژه های نفتی با کندی پیش می رود زیرا بهره برداری از آنها نیازمند قیمت فروش بالای نفت است اما بهره برداری از بخش بزرگی از آنها ادامه خواهد داشت.

دولت عمان 60 درصد از سهام شرکت پی دی او، بزرگترین تولیدکننده نفت این پادشاهی را در اختیار دارد و 34 درصد از سهام آن به شرکت انگلیسی- هلندی شل تعلق می گیرد.

کد خبر 236494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =