افزایش 450 درصدی دارایی‌های اکسون موبیل در روسیه

شرکت آمریکایی اکسون موبیل باوجود تحریمهای این کشور علیه مسکو، اقدام به افزایش 450 درصدی دارایی‌های خود در روسیه کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی «راشا تودی»، شرکت اکسون موبیل آمریکا باوجود تحریمهای این کشور علیه مسکو، همچنان به خرید حق بهره‌برداری از ذخایر نفتی روسیه ادامه می‌دهد و توانسته است در سال 2014 محدوده مورد بهره‌برداری خود را از 11.4 میلیون هکتار به 63.7 میلیون هکتار افزایش دهد.

این گزارش حاکیست، اگرچه اکسون موبیل مجبور شد از ماه اکتبر گذشته به دلیل تحریمهای اقتصادی غرب علیه روسیه، فعالیتهای خود در قطب شمال را متوقف کند، اما این شرکت با ادامه دادن به کسب حق بهره‌برداری از ذخایر مختلف نفتی روسیه به دنبال آن است تا در دهه‌های آینده دهها میلیارد بشکه نفت در روسیه تولید کند.

اکسون موبیل در سال گذشته میلادی توانست پروژه‌هایی در دریاهای «لاپتف» و «چاکچی» روسیه را نیز به سایر پروژه‌های مشترک خود با روسنفت در دریای سیاه و دریای کارا اضافه کند.

مجوزهای اکتشافی اکسون موبیل در روسیه در بازه زمانی 2017 تا 2023 میلادی باطل می‌شوند.

تحریمهای غرب علیه روسیه و کاهش شدید قیمت نفت سبب شد تا تولید سه ماه پایانی سال 2014 اکسون موبیل به کمترین میزان خود در 15 سال گذشته برسد و ارزش سهام این شرکت نیز 8.7 درصد کاهش یابد. این شدیدترین کاهش سالانه ارزش سهام اکسون موبیل از سال 2009 تاکنون است.
کد خبر 236503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =