نشستهای تخصصی صنعت حفاری باید ادواری شود

مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: ادامه بحثهای تخصصی به صورت دوره ای و استفاده از دستاورهای آنها سبب افزایش سطح علمی صنعت حفاری می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، حمید بورد بعدازظهر چهارشنبه (13 اسفند) در مراسم اختتامیه دومین کنگره ملی صنعت حفاری با اشاره به برگزاری نخستین کنگره حفاری ایران در اردیبهشت ماه سال 1387 در اهواز، از مشارکت شرکتهای تابعه، بخش خصوصی و همکاری پژوهشگاه صنعت نفت برای برگزاری این کنگره قدردانی کرد.

وی به دبیرخانه دائمی کنگره حفاری اشاره کرد و گفت: ارتباط بین مدیران و متخصصان و پژوهشگران نباید قطع شود و با ارتباط با دبیرخانه دائمی کنگره از نظر آنها برای کنگره سالهای آتی استفاده می کنیم.

بورد محورهای دومین کنگره حفاری ایران را مهندسی حفاری، عملیات حفاری، مشکلات حفاری، ایمنی، حفاظت و محیط زیست، خدمات حفاری، دستگاهها و تجهیزات حفاری، زمین شناسی و مهندسی مخازن حین حفاری نام برد.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهارکرد: برای دستیابی به ذخایر جدید هیدروکربوری، کشف و شناسایی منابع جدید و حتی غیرمتعارف باید نگاه ویژه به صنایع مادر از جمله اکتشاف و به ویژه حفاری داشته باشیم.

بورد برگزاری ادواری کنگره حفاری را سبب تعامل و ارتباط دو سویه با متخصصان دانست و ادامه داد: حفاری، نخستین حلقه از زنجیره تولید نفت و گاز است که به تجربه بالا و استفاده از توان متخصصان فن و به روز این حوزه نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، دومین کنگره حفاری ایران صبح روز سه شنبه (12 اسفندماه) در مرکز همایشهای بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرد و عصر روز گذشته به کار خود پایان داد.
کد خبر 236506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =