مناقصه های عمومی پاسخگوی صنعت حفاری نیست

باتوجه به این که کالاهای صنعت حفاری خاص هستند بنابراین مناقصه های این صنعت نباید به صورت عمومی برگزار شود.

جاسم دشت بزرگی، رئیس اداره سیال حفاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نشست تخصصی بررسی و تحلیل شیوه های مختلف موجود خدمات سیال حفاری در دومین کنگره ملی صنعت حفاری در ایران گفت: صنعت حفاری کالاهای خاصی را تولید می کند و در اختیار دارد، بنابراین مشتریهای این صنعت نیز خاص هستند.

وی افزود: براین اساس، مناقصه های عمومی پاسخگوی نیاز صنعت حفاری نیست؛ البته این به معنای انحصار و بی توجهی به کیفیت کالاها نیست، بلکه باید توجه بیشتری به این مسئله صورت پذیرد.

دشت بزرگی با اشاره به افزایش شرکتهای حفاری طی سالهای اخیر در ایران تصریح کرد:  معنا ندارد در صنعت حفاری کشور بیش از 12 شرکت فعال باشند بلکه باید با توجه به نیاز خود از شرکتهای سرویس دهنده یا تولیدکننده حفاری حمایت کنیم.

رئیس اداره سیال حفاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنین پیشنهاد کرد که قراردادهای خدمات حفاری به صورت بلندمدت امضا شوند.

وی با بیان این که قبل از انقلاب شرکتهای معتبر خارجی در بخش سیالهای حفاری فعال بودند افزود: بعد از انقلاب اسلامی داخلی سازی سیالات حفاری در این صنعت مورد توجه قرار گرفت.

رئیس اداره سیال حفاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: شرکت ملی نفت بر این اساس داخلی سازی سیالات حفاری را از طریق آزمایش جداگانه مواد مورد استفاده در این صنعت از سوی سازندگان پیگیری کرد.

دشت بزرگی ادامه داد: بعدها به این نتیجه رسیدیم که می توانیم از روشهای مطرح بین المللی که در بخش سیالات حفاری اجرا می شود بهره ببریم، به این ترتیب در سال 84 شرح خدماتی برای استفاده از این روشها تهیه شد.

وی ادامه داد: در همان ایام تلاش شد تا کنسرسیومی برای رسیدن به این هدف تشکیل شود که کنسرسیوم آن گونه که مدنظرمان بود شکل نگرفت.

دشت بزرگی گفت: البته تامین هزینه ها از جمله مشکلاتی است که در بخش سیالات حفاری با آن مواجه هستیم.

کد خبر 236508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =