پیشرفت فاز 19 پارس جنوبی از مرز 85 درصد گذشت

مجری فاز 19 میدان پارس جنوبی از پیشرفت فیزیکی 85.5 درصدی این فاز خبر داد.

حمیدرضا مسعودی در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به پیشرفت 95 درصدی حفاری چاه های فاز 19 میدان پارس جنوبی، اظهار داشت: هم اکنون عملیات نهایی برای آماده سازی این چاهها در حال انجام بوده است و پیش بینی می شود این مرحله از کار تا پایان فروردین ماه سال آینده به اتمام برسد.

وی اظهار داشت: هم اکنون ساخت پالایشگاه فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی نیز از 83 درصد گذشته، همچنین ساخت سکوهای دریایی و خط لوله این فاز نیز به ترتیب 72 و 91 درصد پیشرفت داشته است.

مجری فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود تا پایان سال 94، 2 ردیف پالایشی (ترین) از پالایشگاه این فاز با گاز دریا و دو ترین دیگر با گاز فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی راه اندازی شود.

به گزارش شانا، بر پایه این گزارش، کنسرسیوم ایرانی متشکل از شرکتهای پتروپارس و مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران مجری توسعه این بخش از میدان در لایه مشترک گازی پارس جنوبی هستند.

طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی با هدف تولید 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین در روز، 75 هزار بشکه میعانات گازی در روز، 400 تن گوگرد در روز، 1.05 میلیون تن گاز مایع در سال، یک میلیون تن اتان در سال در دست اجراست.


کد خبر 237423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =