۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
  • کد خبر: 237517
تاثیر رفع تحریمهای ایران بر بازار جهانی نفت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس معتقد است که قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی سال 94 حدود 80 تا 90 دلار خواهد بود و در صورت رفع تحریمهای ایران، اوپک به بحث صادرات کشورها ورود می کند.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی مروی، درباره تاثیر مذاکرات هسته ای ایران بر نرخ جهانی نفت، گفت: بدون شک در صورت حصول توافق در مذاکرات هسته ای، ایران در تعیین نرخ جهانی نفت اثرگذار خواهد بود.
 
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی رو به افزایش بوده است و لغو تحریمهای ایران، مسیر را برای افزایش صادرات باز می کند، از این رو همین موضوع در نرخ گذاریهای جهانی اثر گذار خواهد بود.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا لغو تحریمهای ایران سبب غلبه عرضه بر تقاضا در بازارهای جهانی می شود، عنوان کرد: در آن شرایط سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) تصمیم جدی تری می گیرد و کشورهایی که سقف عرضه را رعایت نمی کنند را موظف به پذیرش سقف صادرات می کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: بازار جهانی نفت باید در حد متعادلی باشد که تولید کننده و مصرف کننده در شرایط مناسبی از آن استفاده کنند، به طور حتم اگر اوضاع بی نظمی را شاهد باشیم اوپک به بحث صادرات ورود می کند.

مروی درباره پیش بینی نرخ نفت طی سال آتی نیز عنوان کرد: در بازار نفت عوامل متعددی تاثیر گذار هستند، اما بنده معتقدم که نرخ نفت امسال حدود 80 تا 90 دلار به ازای هر بشکه خواهد بود.
کد خبر 237517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =