۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
  • کد خبر: 237539
کاهش 25 درصدی مصرف انرژی با ساختمان سبز

براساس اعلام اداره خدمات عمومی آمریکا، هزینه نگهداری و ردپای کربن در ساختمانهای سبز کمتر از ساختمانهای معمولی است.

به گزارش شانا، در بخش کارایی انرژی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت آمده است که سایت Building.com براساس یک ارزیابی بین المللی به نام "مطالعه 22 ساختمان سبز فدرال" که توسط GSA و آزمایشگاه ملی پاسیفیک شمال غربی انجام شده، داده های یک ساله ساکنان یک ساختمان سبز را گردآوری و آن را با ساختمانهای متداول تجاری مقایسه کرده است.

نتایج این ارزیابی نشان می دهد که ساختمان سبز کاهش 19 درصد هزینه انرژی، 25 درصد مصرف آب و انرژی و 36 درصد انتشار کربن را دارد.

مطالعه بر ساختمانهای تجاری سبز نیز نشان می دهد که به طور متوسط تا 50 درصد انتشار گازهای گلخانه ای، مصرف آب و ضایعات جامد کاهش یافته است و انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به مدیریت را تا 48 درصد و گازهای گلخانه ای مرتبط با حمل و نقل را تا 5 درصد نسبت به موارد مشابه متداول خود در کالیفرنیا کاهش داده اند.

ساختمان سبز یعنی ساختمانی که کمترین آلودگی و مداخله را در محیط زیست ایجاد کند.

ساختمان سازی محیط زیستی و ایمن، سبب افزایش ارزش طرحهای ساختمانی و کاهش اثرات سوء بر محیط می شود که این نوع روش به طور معمول یک یا چند مزیت دارد که بهره وری استفاده از منابع انرژی، آب و حفاظت از منابع طبیعی، افزایش سطح بهداشت و سلامت کارکنان و عموم مردم از آن جمله هستند.

کد خبر 237539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =