آمارهای اقتصادی در کشور دلگرم کننده است

رئیس جمهوری گفت: در سال گذشته تحریمها ادامه یافت، بهای نفت سیر نزولی خود را ادامه داد و منطقه نیز شاهد نا امنی بود، اما با وجود این مشکلات، آمارها در کشور دلگرم کننده است.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (چهارشنبه 5 فروردین ماه) در نخستین جلسه هیئت دولت در سال جدید، با اشاره به نامگذاری سال 94 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال دولت و ملت، هم‌دلی و هم‌زبانی، همگان را به تلاش در مسیر تحقق عینی خواست رهبر معظم انقلاب فرا خواند و تصریح کرد: این شعار نباید تنها روی کاغذها و تابلوها بماند، بلکه باید بر دلهای ما حاکم و همه تلاشها برای تحقق عینی آن متمرکز شود.

وی افزود: میان دولت به معنای عام و مردم به عنوان صاحبان کشور و کسانی که همه اختیارات مسئولان با امضا و رای آنان شکل گرفته است، باید همیشه همدلی و همزبانی باشد.

روحانی تصریح کرد: ما می‌خواهیم در سراسر کشور اول همدلی بوجود بیاید که البته ساده نیست و باید همه تلاش کنیم و وقتی اهداف، آرمانها و مقصد همگان، منافع ملی، آرمانها، ارزشها، پیشرفت، معنویت، اسلام، اخلاق و رونق اقتصادی شد، به طور طبیعی همدلی ایجاد می‌شود و بعد همزبانی هم می‌آید.

رئیس جمهوری نقد دلسوزانه را نیز نوعی حمایت دانست و عنوان کرد: کسی که برای اصلاح و بهتر شدن امور نقد می‌کند، نوعی حمایت و تقویت است و باید نصیحت با دلسوزی و برای تقویت امور باشد، چراکه بدون اینها نصیحت و نقد معنا ندارد.

وی با مرور گذرای سال 93 گفت: در سال گذشته تحریمها ادامه یافت، بهای نفت سیر نزولی خود را ادامه داد و منطقه نیز شاهد نا امنی بود، اما با وجود این مشکلات، آمارها در کشور دلگرم کننده است، بودجه جاری کشور رشد 20 درصدی و بودجه عمرانی نیز رشد 34 درصدی داشته که معنای آن این است که کارگزاران و خادمان مردم برای عبور از مشکلات، تلاش فوق العاده‌ای کردند و نتیجه این تلاشها که با پشتوانه مستحکم مردم و حضور کار آفرینان در صحنه انجام گرفت، آرامش نسبی بویژه در اقتصاد بود.

روحانی با مقایسه تورم سالیانه 14 و 8 و تورم نقطه به نقطه 14 و 2 و تورم 6 دهم درصدی اسفند ماه با تورم 34 و 7 درصدی سال 92 افزود: این ارقام قابل قبول است و نشان همدلی، همزبانی، همفکری و همکاری در کشور است و امسال این روند با تاکید مقام معظم رهبری بهتر نیز خواهد شد.

رئیس جمهوری، سال جدید را سال رونق تولید معرفی کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم که شاهد یک رونق در بخش تولید باشیم و بتوانیم در کنار تولید، برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم، بحث رونق تولید، اشتغال و صادرات غیر نفتی، سه محور اصلی در موضوع اقتصاد است که امسال باید با جدیت بیشتری دنبال شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی تصریح کرد: باید سال 94 را با نشاط، تلاش، همدلی و همزبانی بیشتر برای رونق اقتصادی و بهبود زندگی مادی و معنوی مردم آغاز کنیم.

کد خبر 237544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =