۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
  • کد خبر: 237548
افزایش اندک صادرات نفت روسیه به چین در سال 2015

یک مقام ارشد چینی از احتمال افزایش اندک صادرات نفت خام روسیه به چین در سال 2015 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از پکن، چن بو، رئیس شرکت مبادلات نفت چین (یوتیپک) و زیرمجموعه شرکت سینوپک چین اعلام کرد که عرضه نفت خام روسیه به چین امسال یا همانند سطح صادرات نفت در سال 2014  خواهد بود یا این که اندکی افرایش خواهد یافت.

وی در همایش نفت و گاز روسیه-چین در پکن، گفت: صادرات نفت روسیه به چین امسال و در مقایسه با سال 2014 میلادی یا ثابت باقی می‌ماند یا این‌که اندکی افزایش می‌یابد.

این مقام با اعلام این‌که نمی‌تواند برآورد و پیش‌بینی مشخصی در این باره داشته باشد، افزود: چگونگی اقتصاد چین در نیمه دوم امسال به طور واضح مشخص نیست و هم اکنون بازار چین با کاهش تقاضای بنزین و گازوئیل روبروست.

روسیه پس از عربستان و آنگولا، از عرضه‌کنندگان مهم نفت به چین به شمار می‌رود و در سال 2014 میلادی چین 33.11 میلیون تن نفت از روسیه وارد کرد که این رقم 35.4 درصد بیشتر از سال 2013 بوده است.

هم‌اکنون چین، نفت روسیه را با خطوط نفتی مختلفی از جمله خط لوله یی اس پی او (سیبری شرقی-اقیانوس آرام) و یک خط لوله از مسیر قزاقستان و از طریق ترانزیت دریایی دریافت می‌کند.

چن‌بو اعلام کرد: از زمانی که مبادلات نفتی روسیه و چین توسعه یافت است، امیدوار هستیم که نفت خام بیشتری با خط لوله یی اس پی او از روسیه به چین صادر شود.

 تقاضای داخلی نفت چین در سال 2014 به طور کلی 530 میلیون تن و واردات نفت این کشور در همان سال 308 میلیون تن بود. 

کد خبر 237548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =