تجهیزات ترابری سنگین مناطق نفتخیز جنوب به لالی و اندیکا انتقال یافت

در پی بارندگیهای شدید چند روز گذشته و آسیب رسیدن به تاسیسات زیربنایی شهرستانهای لالی و اندیکا در شمال استان خوزستان، شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب ضمن بسیج امکانات ترابری سنگین، اقدام به انتقال تجهیزات به این مناطق کرد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق مناطق نفتخیزجنوب، مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت روز پنجشنبه (6 فروردین ماه) در این باره توضیح داد: بدنبال بارندگیهای چند روز گذشته و اطلاع از بروز خسارت به تاسیسات و زیرساختهای این شهرستانها، بلافاصله از سوی این شرکت اقدام به اعزام ماشین آلات، تجهیزات و نیروی انسانی لازم به این مناطق شد.

مراد کمالی، به عنوان نماینده شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ستاد بحران مناطق آسیب دیده ناشی از بارندگیهای اخیر در استان خوزستان، افزود: در این ارتباط تاکنون بیش از 30 دستگاه ماشین آلات راهسازی شامل لودر، بلدوزر، گریدر، خودروهای کشنده و تانکرهای آبرسان به مناطق خسارت دیده این شهرستانها و همچنین شهرستان مسجدسلیمان انتقال یافته است.

وی با بیان این‌که امکانات در شهرستان مسجدسلیمان در اختیار فرمانداری و اداره راه و شهرسازی و در شهرستانهای لالی و اندیکا در اختیار فرمانداریها و اداره امور عشایر قرار گرفته است، اظهارکرد: این تجهیزات در زمان حاضر در حال ایجاد جاده‌های دسترسی و راههای انحرافی در محلهایی هستند که پلها دچار شکستگی شده است.

کمالی با اشاره به وجود تاسیسات و چاههای نفت و گاز در مناطق پیش گفته، توضیح داد: ترمیم راههای اختصاصی دسترسی به این تاسیسات در مناطق سخت گذر و همچنین ایمن سازی پیرامون آنها از دیگر اقدامات در مناطق خواهد بود.

بارندگیهای اخیر در شمال استان خوزستان که میزان آن در لالی ظرف 48 ساعت به بیش از یکصد میلی‌متر رسید باعث طغیان رودخانه‌ها و بروز آسیب به تاسیسات زیر بنایی از جمله شبکه‌های برق، آب و مخابرات، جاده‌ها، پلها و اراضی کشاورزی در منطقه و همچنین اندیکا شد.

شهرستان لالی با یکهزار و 400 کیلومتر مربع مساحت و 90 هزار نفر جمعیت از شرق و شمال شرقی به شهرستان اندیکا و از جنوب و جنوب شرقی به بخش مرکزی شهرستان مسجدسلیمان و محدود می‌شود و این شهرستان با دو بخش مرکزی و هتی، 285 روستای مسکونی دارد.

شهرستان اندیکا نیز به مرکزیت شهر قلعه‌خواجه با حدود 80 هزار نفر جمعیت و سه بخش در شمال شرقی خوزستان واقع شده و دارای 580 روستا است.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

کد خبر 237553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =