۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
  • کد خبر: 237556
قیمت نفت سه درصد بالا رفت

تحولات یمن، کاهش ارزش دلار آمریکا و افزایش تقاضای نفت در پایان معاملات روز چهارشنبه (پنجم فروردین ماه) قیمت نفت را بالا برد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت در پایان معاملات روز چهارشنبه (پنجم فروردین ماه) به این خاطر سه درصد بالا رفت که ارزش دلار کاهش یافت، درگیریهای یمن شدت یافت و احتمال خرید نفت بیشتر شد، این در حالی بود که سطح ذخیره‌سازی نفت آمریکا برای یازدهمین هفته پی در پی افزایش یافت.

کاهش قیمت دلار موجب می‌شود کالاهایی که بوسیله دلار قیمت‌گذاری می‌شوند برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر شود و به شکل معمول موجب بالا رفتن تقاضا برای مواد خامی مانند نفت می‌شود. همچنین قیمت دلار در برابر قیمت یورو نیز کاهش یافت که دلیل آن گزارش آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، مبنی بر افزایش اعتماد تجارت در این کشور برای پنجمین ماه پیاپی در ماه مارس بود.

از سوی دیگر، درگیریهای یمن نگرانی از ارسال محموله‌های نفتی از مبداء خاورمیانه را بالا برد. تحلیلگران معتقدند در صورت کشیده شدن عربستان و ایران به این درگیریها، شبه جزیره عرب ممکن است درگیر جنگ دورادور شود.  شبه جزیره عرب کشورهای عربستان، امارات، کویت، بحرین، قطر، عمان، یمن و بخشهایی جنوبی عراق و اردن را در بر می‌گیرد.

قیمت نفت در ابتدای معاملات روز گذشته در واکنش به گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا درباره افزایش سطح ذخیره‌سازی نفت در این کشور در هفته گذشته، کاهش یافت. این گزارش نشان می‌دهد که در هفته گذشته ذخیره‌سازی نفت آمریکا هشت میلیون و 200 هزار بشکه بالا رفته است. این سطح از ذخیره‌سازی نفت در آمریکا در 80 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز چهارشنبه (پنجم فروردین ماه) یک دلار و 37 سنت یا 2.5 درصد بالا رفت و در سطح 56 دلار و 48 سنت برای هر بشکه تثبیت شد.

بهای نفت دبلیو تی آی آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز (چهارشنبه، پنجم فروردین ماه) یک دلار و 70 سنت یا 3.6 درصد بالا رفت و به 49 دلار و 21 سنت برای هر بشکه رسید.

طارق ظهیر، از موسسه تایچه کپیتال ادوایزرز، گفت: پس از انتشار گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، معاملات دیروز باید شاهد کاهش بیشتری در قیمتها می‌بود، اما تعداد خریداران بیشتر از فروشندگان بود و برخی تلاش می‌کردند قیمت دبلیو تی آی را به سطح 50 دلار برسانند.

 

کد خبر 237556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =