صادرات نفت عراق در ماه فوریه کمتر از سطح برنامه ریزی شده بود

وزارت نفت عراق شرایط نامساعد جوی را مانع از رسیدن عراق به هدف صادرات نفت خام خود در ماه فوریه 2015 دانست.

به گزارش پایگاه اینترنتی یو اس نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت نفت عراق روز چهارشنبه (پنجم فروردین ماه) اعلام کرد که صادرات نفت این کشور در ماه فوریه 2015 کمتر از سطح برنامه ریزی شده بود که این امر موجب کاهش درآمدهای عراق برای مبارزه با تروریستهای داعش شده است.

بر همین اساس، عراق در ماه فوریه روزانه دو میلیون و 596 هزار بشکه نفت خام صادر کرد که نزدیک به یک میلیون بشکه کمتر از سطح برنامه‌ریزی شده برای صادرات نفت خام در این ماه است.

عاصم جهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق، اظهارکرد که با در نظر گرفتن قیمت میانگین نفت برابر با 46 دلار و 79 سنت برای هر بشکه، درآمد نفتی عراق در ماه فوریه به سه میلیارد و 402 میلیون دلار رسیده است. صادرات نفت عراق در ماه ژانویه امسال به روزانه دو میلیون و 535 هزار بشکه رسید و درآمد نفتی حاصل از آن سه میلیارد و 258 میلیون دلار بود.

بودجه سال 2015 عراق بر اساس قیمت نفت 56 دلار برای هر بشکه تنظیم شده است که بر این اساس ظرفیت صادرات نفت نیز باید روزانه سه میلیون و 300 هزار بشکه باشد. عراق هم اکنون با 21 میلیارد و 400 میلیون دلار کسری بودجه روبروست.

جهاد شرایط نامساعد آب و هوا را دلیل اصلی کاهش صادرات نفت عراق در ماه فوریه عنوان کرد.

عراق هم اکنون درگیر جنگ با تروریستهای داعش در شمال این کشور است. این تروریستها به بسیاری از تاسیسات نفتی در شمال عراق صدمه زده و صادرات نفت این بخش از عراق را با چالشهای فراوانی روبرو کرده‌اند.

کد خبر 237557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =