۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
  • کد خبر: 237560
کارگران نفتی ربوده شده بنگلادشی در لیبی آزاد شدند

دو تن از 9 کارگر خارجی که سه هفته پیش در میدان الغنی لیبی ربوده شده بودند، عصر روز سه شنبه (چهارم فروردین ماه) آزاد شدند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، وزارت امور خارجه بنگلادش اعلام کرد که دو کارگر نفتی بنگلادشی که نزدیک به سه هفته پیش به وسیله مردان مسلح در لیبی ربوده شده بودند، آزاد شدند و وضع سلامت آنها مناسب است.

این وزارتخانه اظهار کرد که دو بنگلادشی در شرایط امن به سر می‌برند و هم اکنون در بیمارستان شهر سرت در لیبی بستری شده اند.

این دو کارگر نفتی در تاریخ ششم مارس 2015 (15 اسفندماه 1393) در میدان الغنی لیبی به همراه هفت خارجی دیگر توسط مردان مسلح ناشناس ربوده شدند. تروریستهای داعش مظنون به ربودن این 9 خارجی در لیبی بودند اما تا کنون این خبر تائید نشده است.

مقامهای رسمی دولت داکا اظهار کردند که دو شهروند بنگلادشی عصر روز سه شنبه (چهارم فروردین ماه) آزاد شدند. هنوز مشخص نیست که برای آزادی این دو بنگلادشی مبلغی به عنوان باج پرداخت شده است یا خیر.

هفت گروگان دیگر شامل چهار فیلیپینی، یک اتریشی، یک شهروند جمهوری چک و نیز یک شهروند غنا می شوند. تمامی این کارگران برای شرکت ولیو ادد اویل فیلد سرویسز (وی اِی او اِس) کار می‌کردند. این شرکت اعلام کرد که نمی‌داند کدام گروه از شبه نظامیان دست به این اقدام زده و کارگران را به کجا برده‌اند.

کد خبر 237560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =