۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
  • کد خبر: 237561
زمان اکتشاف نفت در مناقصه نفتی مکزیک بیشتر شد

دولت مکزیک پیش از آغاز دور نخست مناقصه نفتی خود، مجبور به تغییر شرایط قراردادهای نفتی شد و مهلت بیشتری را برای اکتشاف نفت در نظر گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خوان کارلوس زپدا، رئیس کمیته ملی منابع هیدروکربنی مکزیک، روز چهارشنبه (پنجم فروردین ماه) اعلام کرد که در نخستین قراردادهای نفتی این کشور که تا پایان سال 2015 میلادی برای مناقصه آماده می‌شوند زمان اکتشاف نفت بیشتر شده است.

مکزیک برای نخستین بار در دهه‌های گذشته درهای صنعت نفت خود را به روی تولیدکنندگان خصوصی نفت باز کرده است و قصد دارد مناقصه نفتی خود را تا پایان سال جاری میلادی برگزار کند.

کارلوس اظهار کرد که بر اساس تغییری که در پیش نویس قراردادهای سهم از تولید برای 14 پروژه اکتشاف در آبهای کم عمق ایجاد شده است به شرکتها یکسال دیگر فرصت داده می شود که ملزومات خود را برای حفر نخستین چاه آزمایشی مهیا کنند.

وی ادامه داد: در نگارش جدید قراردادها، مرحله اکتشاف به جای سه سال، چهار سال در نظر گرفته می شود و این امکان وجود دارد که این زمان برای دو سال دیگر نیز تمدید شود.

پیش از این شرکتهای نفتی مفاد قراردادها را مورد انتقاد قرار داده بودند. در نخستین نگارش قراردادها، شرکتها مجبور بودند در سه سال نخست مرحله اکتشاف حداقل دو چاه را به طور کامل حفر کنند و یا این‌که با خطر لغو قرارداد 25 ساله نفتی خود روبرو شوند.

کمیته ملی منابع هیدروکربنی مکزیک در ابتدای این ماه با اعمال اصلاحات روی قرارداد آبهای کم عمق موافقت کرد تا به این وسیله به شرکتها سهم بیشتری از سود تعلق بگیرد و نیز شرایط انعطاف پذیرتر کاری برای آنها مهیا شود به گونه‌ای که به جای تعهدات ثابت سرمایه‌گذاری بر تعداد چاههای حفاری شده تاکید می‌کند.

 

کد خبر 237561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =