شعبانپور: نشت گاز در جکت فاز 13 وجود ندارد

بدنبال برخورد یک نفتکش سنگاپوری با جکت فاز 13 پارس جنوبی مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس اعلام کرد: هیچ نشتی گازی در جکت این فاز مشاهده نشده ضمن این که این حادثه تلفات جانی نداشته است.

علی‌اکبر شعبانپور، امروز ( پنج شنبه، 6 فروردین ماه) در گفتگو با خبرنگار اعزامی شانا به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این‌که اول فروردین ماه امسال در ساعت 1:30 بامداد یک کشتی نفتکش متعلق به یک شرکت سنگاپوری به جکت فاز 13 (A) برخورد کرد،گفت: در بازدیدهای صورت گرفته از سوی کارشناسان شرکت نفت وگاز پارس، این حادثه تلفات جانی نداشته است.

وی با اشاره به وجود هشت حقله چاه گازی بر روی جکت فاز 13 (A)، افزود: در بازدیدهای اولیه نشتی گازی در این جکت و چاههای آن مشاهده نشده است، اما برای اطمینان بیشتر بزودی تیمهای تخصصی از سوی پیمانکار به موقعیت جکت اعزام می‌شوند.

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس با تاکید بر این‌که جکت فاز 13 (A) پارس جنوبی دارای علائم هشداردهنده در شب بوده است، گفت: کشتی نفتکش برخوردکننده به این جکت دارای سیستم ناوبری و راداری بسیار پیشرفته‌ای است، از این رو، این حادثه بدون شک به دلیل سهل ‌انگاری ناخدا و خدمه آن بوده است.

به گزارش شانا، برای توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی حفاری ٣٨ حلقه چاه گازی در خلیج فارس در دستور کار قرار گرفته است، ضمن آن‌که در بخش فراساحلی، طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی چهار سکو، هر یک برای تولید روزانه ٥٠٠ میلیون فوت مکعب گاز هدف‌گذاری شده است. 

هدف از اجرای فاز ١٣ طرح توسعه پارس جنوبی تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز، ٨٠ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن اتان و ١,١ میلیون تن گاز مایع است.

کد خبر 237564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =