هزینه های کشف نفت یک سوم کاهش می یابد

موسسه مشاوره انرژی وودمکنزی پیش بینی می کند که هزینه های کشف نفت تا سال 2016 میلادی یک سوم کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، موسسه مشاوره انرژی وودمکنزی روز پنجشنبه (6 فروردین ماه) اعلام کرد که افت یک سومی هزینه های کشف نفت تا سال 2016 میلادی به شرکتها اجازه می دهد که با وجود افت حدود 50 درصدی قیمتهای نفت از تابستان سال 1393، به توسعه پروژه های خود ادامه دهند.

با آنکه شرکتهای نفتی سالها با افزایش هزینه ها رو به رو بودند و بسیاری از آنها پس از افت قیمتهای نفت از 110 دلار برای هر بشکه به کمتر از 60 دلار؛ هزینه های سرمایه گذاریشان کاهش یافت؛ اما با این حال موسسه وود مکنزی پیش بینی می کند که تا سال آینده شاید عملیاتهای اکتشافی افزایش یابد.

تام ایاکوت، معاون رئیس بخش تحقیقات بالادستی موسسه وودمکنزی گفت: در حالی که تعداد حفر چاهها امسال کاهش می یابد، اما ما پیش بینی می کنیم به دلیل این که بسیاری از شرکتهای اکتشافی از شانس و فرصت پایین بودن هزینه ها برای حفاری استفاده می کنند، سال 2016 میلادی شاهد بهبود اکتشافها خواهیم بود.

وی افزود: شرکتهایی که هزینه های اکتشافی خود را ثابت نگه داشته یا کاهش داده اند؛ هنوز می توانند از این شانس استفاده کنند.

بنا بر اعلام این موسسه، هزینه های اکتشافی تا سال 2016 میلادی 33 درصد کاهش می یابد و تقویت ارزش دلار برای شرکتهای نفتی حدود 4 درصد صرفه جویی به همراه خواهد داشت.
کد خبر 237566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =