تعمیرات سالیانه هفت واحد نیروگاه مسجدسلیمان با موفقیت انجام شد

سرپرست سد و نیروگاه مسجدسلیمان از انجام موفقیت آمیز تعمیرات سالیانه هفت واحد این نیروگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، سید حمید صالحی افزود: با توجه به ضرورت آماده سازی واحدهای این نیروگاه برای تامین پایدار برق شبکه سراسری و رسالت اصلی شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه مسجدسلیمان در  تولید، تعمیرات و سرویس و نگهداری بموقع به پایان رسید.

وی اظهار کرد: با برنامه ریزی دقیق، نظارت مستمر و جلسات هماهنگی نظارت و تعمیرات، تعمیرات سالیانه این دوره 20 روز زودتر از مدت زمان پیش بینی شده انجام شد.

صالحی گفت: از دیگر دستاوردهای مهم در این دوره از تعمیرات نیروگاه، رفع نشتی روغن سیستمهای شیر پروانه ای، توربین و ژنراتورهای فازهای یکم و  دوم نیروگاه بوده است که علاوه بر سالمسازی محیط زیست، از هدررفت منابع نیز جلوگیری کرده است.

سرپرست سد و نیروگاه مسجدسلیمان افزود: این واحدها هم اکنون تحویل شبکه سراسری شده و در مدار تولید قرار دارند.

سد و نیروگاه مسجدسلیمان دارای ٨ واحد ٢٥٠ مگاواتی است که توان تولید ٢ هزار مگاوات ساعت انرژی برق آبی را دارد و نقش مهمی در تولید انرژی الکتریکی، تنظیم ولتاژ و فرکانس در ساعتهای پیک شبکه برق کشور عهده دار است.

هم اکنون ٣٦ واحد نیروگاهی در ٦ نیروگاه کارون 3، کرخه، دز، گتوند علیا، شهید عباسپور و مسجدسلیمان در اختیار سازمان آب و برق خوزستان قرار دارد که مجموع توان تولید این نیروگاهها ٧ هزار مگاوات است.

در نیروگاههای برق آبی و حرارتی و گازی استان خوزستان سالانه به طور متوسط افزون بر ٢٥ هزار مگاوات ساعت برق تولید می‌شود که سهم نیروگاههای برق آبی از این میزان ٤٥ درصد و نیروگاههای حرارتی ٥٥ درصد است.

کد خبر 237571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =