افزایش ظرفیت نیروگاههای سیکل ترکیبی

معاون وزیر نیرو گفت: پارسال ظرفیت نیروگاههای سیکل ترکیبی 2700 مگاوات افزایش پیدا کرد و حدود 7100 مگاوات قرارداد برای تبدیل واحدهای موجود به سیکل ترکیبی با بخش خصوصی مبادله شد.

به گزارش شانا، هوشنگ فلاحتیان با اشاره به دستاوردهای صنعت برق کشور در سال 93 در بخشهای تولید، انتقال و توزیع برق، اظهارکرد: در این سال بیش از یک میلیون مشترک جدید به شمار مشترکان برق کشور افزوده شد و از آغاز فعالیت دولت یازدهم تا پایان سال 93، حدود 3800 مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید به بهره برداری رسید و توان تولید برق کشور از مرز 73 هزار مگاوات گذشت.

وی افزود: اتفاق خوبی که در  سال اخیر صورت گرفت، این که سهم تولید برق از نیروگاههای سیکل ترکیبی از 22.75 به 25.3 درصد رسید و ظرفیت نیروگاههای سیکل ترکیبی 2700 مگاوات افزایش پیدا کرد و به 18 هزار و 500 مگاوات رسید که این نشان از حرکت ما به سمت افزایش بازده نیروگاهها دارد.

فلاحتیان ادامه داد: تا پایان سال 93 موفق شدیم حدود 7100 مگاوات قرارداد برای تبدیل واحدهای موجود به سیکل ترکیبی با بخش خصوصی مبادله کنیم و این موفقیت بزرگی است.

وی با بیان این که با عملیاتی شدن بخش بخار نیروگاههای گازی، فضای کسب وکار برای سازندگان و پیمانکاران بهبود خواهد یافت، ادامه داد: ما در مسیری حرکت می کنیم که بتوانیم در سه سال آینده با اجرای تغییر در 16 هزار مگاوات نیروگاه گازی، هشت هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق بدون افزایش مصرف سوخت ایجاد کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: انتظار ما این است که پس از عملیاتی شدن این برنامه ها، بازده نیروگاههای کشور به بالاتر از 40 درصد برسد.

وی با بیان این که در طول سال 93 نیروگاههای متعددی به شبکه سراسری پیوست، ادامه داد: فازهای باقیمانده نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه به ظرفیت 1000 مگاوات، واحدهای 5 و 9 نیروگاه خرمشهر، واحدهای یک تا 4 نیروگاه گنو در بندرعباس، واحدهای یک و دو نیروگاه کهنوج و واحدهای یک و دو ایرانشهر وارد مدار شد و این موفقیت در زمانی حاصل شد که صنعت برق چالشهای اساسی در زمینه اقتصاد برق داشت.

فلاحتیان گفت: نیاز مبرم به ضرورت افزایش تولید، صنعت برق را به سمتی برده که با استفاده از همه ظرفیتهای موجود در بخشهای خصوصی و شبکه بانکی کشور، از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا پایان سال گذشته، 3800 مگاوات به ظرفیت نیروگاههای کشور اضافه کند.

وی افزود: در طول سال 1393، حدود 2800 کیلومترمدار به طول شبکه های انتقال و توزیع اضافه شده و به بهره برداری رسیده است و افزون بر 13 هزار و 600 مگاولت آمپر ظرفیت جدید پستهای انتقال و فوق توزیع  در یک و نیم سال به بهره برداری رسیده و اضافه شده است؛ ضمن آن که حدود 27 هزار کیلومتر شبکه توزیع هم ایجاد و به بهره برداری رسیده و در سال گذشته ظرفیت پستهای توزیع افزون بر 6500 مگاولت آمپر افزایش یافته است.

معاون وزیر نیرو با بیان این که درمجموع از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا پایان سال 93 حدود 850 روستای جدید از برق برخوردار شده اند، گفت: شمار روستاهای برخوردار از برق کشور هم اکنون به 55 هزار و 439 روستا رسیده است.


کد خبر 237579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =