تاسیسات توتال در یمن آسیب ندیده است

شرکت فرانسوی توتال اعلام کرد که طی عملیات نظامی به رهبری عربستان به یمن، به تاسیسات نفتی این شرکت آسیبی وارد نشده است.

به گزارش پایگاه خبری زاویه، این غول نفتی جهان خبر داد که تاسیسات نفتی توتال در یمن تحت تاثیر حمله های عربستان و متحدانش علیه حوثی ها در این کشور قرار نگرفته است.

این شرکت در بیانیه ای اظهار داشت که دفاتر خود را در صنعا، پایتخت یمن بسته و هم اکنون در حال بررسی شرایط امنیتی این کشور است.

در بیانیه توتال آمده است: اقدامات امنیتی شدیدی در مناطقی که این شرکت در آنها فعالیت می کند، در نظر گرفته شده است.

یکی از مهمترین تاسیسات تولید انرژی یمن، تاسیسات ال ان جی توتال در 400 کیلومتری شرق عدن و با ظرفیت 6 میلیون و 700 هزارتن در سال به شمار می رود.

با این وجود که یمن یکی از تولیدکنندگان کوچک نفت به شمار می رود اما صادرات نفت و گاز ٩٠ درصد از درآمدهای ارزی این کشور را تامین می کند و این در حالی است که اقتصاد یمن به دلیل بحران سیاسی و بی ثباتی امنیتی در آستانه فروپاشی قرار دارد.

خطوط لوله نفت و گاز یمن مدتهاست که هدف حمله گروههای خرابکار و قبایل مسلح یمنی قرار می گیرد اما حمله به زیرساختهای نفت و گاز این کشور در جریان ناآرامیهای سیاسی و اعتراضهای ضددولتی در اوایل سال ٢٠١١ افزایش داشته است.

بر اساس آمار رسمی دولت یمن، هزینه حمله به خطوط انتقال نفت و گاز این کشور در فاصله ماه مارس ٢٠١١ تا ماه مارس ٢٠١٣ حدود ٤ میلیارد و ٧٥٠ میلیون دلار تخمین زده شد.

داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، یمن را یک کشور تولیدکننده کوچک نفت با ذخایر اثبات شده ای در حدود سه میلیارد بشکه معرفی می کند که تولید نفت خام آن در ماه مارس ٢٠١٤ حدود ١٠٠ هزار بشکه در روز تخمین زده شده است.

 

کد خبر 237585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =