کمترین میزان کاهش دکلهای حفاری آمریکا در 15 هفته گذشته

تازه ترین گزارشها نشان می دهد که کاهش تعداد دکلهای حفاری آمریکا همچنان ادامه دارد اما تولید نفت این کشور به رشد خود ادامه می دهد.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، شرکت خدمات میدانهای نفتی بیکر هیوز روز جمعه (هفتم فروردین ماه) اعلام کرد که تعداد دکلهای حفاری نفتی آمریکا در هفته گذشته نیز کاهش یافته است اما این سطح از کاهش کمترین میزان آن در 15 هفته گذشته بوده است.

به عقیده کارشناسان، کاهش کم تعداد دکلهای حفاری در آمریکا می تواند نشانه ای برای پایان دوره افول حفاری نفت در این کشور باشد.

گزارش بیکر هیوز نشان می دهد که در هفته گذشته تعداد 12 دکل حفاری نفتی (به جز دکلهای گاز) امریکا فعالیت نفتی خود را متوقف کردند که با احتساب این کاهش، تعداد دکلهای فعال حفاری نفت در آمریکا در پایان هفته گذشته به 813 دکل رسید.

تعداد دکلهای حفاری نفت در آمریکا از ماه اکتبر 2014 به بعد نزدیک به 49 درصد سقوط کرده است. این افت در پی کاهش قیمتهای جهانی نفت بود که موجب شد حفاری نفتی در آمریکا سود کمتری داشته باشد. با این وجود، بلومبرگ براساس نظرسنجی خود در توئیتر پیش بینی کاهش 39 دکل حفاری در هفته گذشته را کرده بود.

در همین حال، تولید نفت در آمریکا هنوز کاهش نیافته است به طوری که روشهای نوین بهره وری و تولید ممکن است آمار دکلهای حفاری نفت این کشور را از اعتبار بیندازد. آمریکا امسال به طور میانگین روزانه 9 میلیون و 300 هزار بشکه نفت تولید می کند. این سطح از تولید بالاترین مقدار تولید نفت آمریکا از سال 1972 میلادی است.

کد خبر 237586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =