امارات ظرفیت ذخیره سازی نفت خام خود را افزایش می دهد

ظرفیت ذخیره سازی نفت در پایانه اماراتی فجیره تا سال 2020 حدود 75 درصد افزایش پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری اینوستینگ عربستان، یک مقام ارشد صنعت نفت امارات اعلام کرد: انتظار می رود که ذخیره سازی نفت پایانه فجیره امارات تا سال 2020، از 6 میلیون مترمکعب به حدود 14 میلیون مترمکعب برسد.

پایانه فجیره که در خارج از تنگه هرمز واقع شده و یکی از پایانه های حیاتی صادرات نفت خلیج فارس به شمار می رود از اواخر سال 2009 با کاهش در ظرفیت ذخیره سازی نفت خام روبرو شده است.

این در حالی است که در دو سال گذشته به دلیل افزایش بی رویه ظرفیتهای ذخیره سازی، افت قیمت معاملات آتی و کاهش جذابیت اقتصادی ذخیره سازی، سرعت ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خام بسیار کند بوده است.

با این حال، با کاهش 50 درصدی قیمت معاملات آنی نفت خام از ماه ژوئن 2014، هم اکنون معامله گران در حال بررسی دستاوردهای اقتصادی ذخیره سازی نفت و تحویل آن پس از چند ماه هستند زیرا پیش بینیها حاکی از آن است که قیمت نفت خام روند صعودی جدیدی طی خواهد کرد.

موسی مراد، مدیرعامل پایانه فجیره، بااشاره به کاهش کنونی قیمت جهانی نفت خام و ایجاد فرصت مناسب برای ذخیره سازی آن، در این باره گفت: هم اکنون مجموع ظرفیت ذخیره سازی پایانه فجیره حدود هشت میلیون مترمکعب برآورد می شود و ما مشتاقانه در انتظاریم که تا سال 2020 این مقدار را به رقم 14 میلیون مترمکعب افزایش دهیم.

کد خبر 237602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =