کونوکوفیلیپس بخشی از داراییهای خود را در غرب کانادا می‌فروشد

شرکت چندملیتی انرژی کونوکوفیلیپس آمریکا روز جمعه (هفتم فروردین ماه) از فروش 20 درصد از تأسیسات تولیدی خود در غرب کانادا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کونوکوفیلیپس روز جمعه اعلام کرد که در پی افت قیمتهای نفت و کاهش سودآوری فعالیتها در کانادا، در نظر دارد 20 درصد از تأسیسات تولیدی خود را در غرب این کشور، خارج از حوزه ماسه‌های نفتی، بفروشد.

کونوکوفیلیپس که اجرای عملیات در پروژه‌های متعارف و ماسه‌های نفتی را در کانادا برعهده دارد، هفته گذشته اعلام کرده بود که در نظر دارد حدود هفت درصد از نیروی‌کار ، یعنی 200 کارمند، خود را در این کشور تعدیل کند.

تعدیل کارکنان به دلیل تداوم افت بیش از 60 درصدی قیمتهای نفت از ماه ژوئن سال 2014 میلادی تاکنون صورت می‌گیرد.

آندریا اربانک، سخنگوی کونوکوفیلیپس، در بیانیه‌ای اعلام کرد که داراییهای که برای فروش گذاشته می‌شود، بیشتر در جنوب و شرق ایالت آلبرتا، سسکاتچوان و شمال شرق بریتیش کلمبیا قرار دارند.

به گفته این شرکت، از این تأسیسات تولیدی سرشار از گاز طبیعی در سه ماه سوم سال 2014 میلادی حدود 35 هزار بشکه معادل نفت تولید شده بود.

کونوکوفیلیپس از یکی از شرکتهای بانک نووا اسکاتیا برای مشاوره در فرآیند فروش کمک گرفته است. 

براساس این گزارش، شرکت اسکاتیا واتروس پیشتر فروش این تأسیسات را در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرده بود.

به گفته این بانک، پیش‌بینی می‌شود که جزئیات مربوط به این تأسیسات و همچنین فرآیند فروش در سه ماه دوم سال جاری ارائه شود.

کونوکوفیلیپس در ماه ژانویه بودجه سرمایه‌ای خود را برای سال 2015 میلادی با دو میلیارد دلار کاهش به 11.5 میلیارد دلار رساند و پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های این شرکت برای دو سال آینده نیز در همین سطح حفظ شود.

کونوکوفیلیپس نیز، همانند رقبای خود یعنی شرکتهای شورون و آپاچی، به منظور مقابله با افت 50 درصدی قیمتهای جهانی نفت از ماه ژوئن سال 2014 میلادی تاکنون، برنامه‌های حفاری و همچنین سرمایه‌گذاری در بعضی پروژه‌های بزرگ خود را به تعویق انداخته است.

این شرکت پیشتر اعلام کرده بود که در نظر دارد از طرح توسعه میدان گازی و میعانات توملتین آلفا در بخش نروژی دریای شمال نیز انصراف دهد. در همین حال، کونوکوفیلیپس از حذف بیش از 230 فرصت شغلی در دریای شمال، یکی از پرهزینه‌ترین مناطق اکتشافی جهان، به منظور پایین آوردن هزینه‌ها در این حوزه خبر داده بود.

کونوکوفیلیپس همچنین اعلام کرده بود که سرمایه‌گذاریهای قابل‌توجه خود را در پروژه‌های کمتر توسعه‌یافته در میدانهای مانتنی و دوورنای کانادا، حوزه پرمیان تگزاس و میدان شیل نیوبرارا که در کلرادو، وایومینگ، نبراسکا و کانزاس گسترده شده است، به تعویق می‌اندازد. 

 

کد خبر 237603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =