۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
  • کد خبر: 237606
تولید نفت در حوزه پرمیان آمریکا افزایش یافت

براساس آمارهای موسسه ال‌سی‌آی انرژی اینسایت، تولید نفت خام در حوزه پرمیان آمریکا هفته گذشته به حد نصاب تازه‌ای در سال 2015 میلادی رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، موسسه ال‌سی‌آی انرژی اینسایت اعلام کرد که پس از اختلال در تولید به دلیل سرمای هوا و همچنین کاهش شمار دکلهای حفاری، تولید نفت در حوزه پرمیان، بزرگترین میدان نفتی ساحلی آمریکا، در هفته منتهی به روز پنجشنبه (ششم فروردین ماه) به حد نصاب تازه‌ای در سال 2015 میلادی رسید.

براساس این گزارش، تولید نفت در حوزه پرمیان هفته گذشته به 1.75 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین سطح در سال جاری تاکنون به شمار می‌رود.

به گفته این شرکت، بیشترین تولید هفتگی این حوزه مربوط به هفته منتهی به روز پنجشنبه 11 دسامبر (20 آذر ماه) 1.79 میلیون بشکه نفت در روز بوده است.

این میزان تولید پیش از برودت هوا و یخ‌زدگی جادهها در حوزه پرمیان واقع در ایالت تگزاس غربی و نیومکزیکو بود که سبب شد تولید این حوزه در هفته منتهی به هشتم ژانویه (18 دی ماه) به 1.54 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

از آن زمان تاکنون، بسیاری از شرکتهای فعال در حوزه پرمیان که تحت تأثیر افت 50 درصدی قیمتهای نفت قرار گرفته‌اند، اعلام کردند که شمار دکلهای حفاری را در ناوگان خود بیش از یک سوم کاهش می‌دهند.

شرکت خدمات میدانهای نفتی بیکر هیوز در تازه‌ترین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که هم‌اکنون شمار دکلهای حفاری فعال در حوزه پرمیان 292 عدد است که نسبت به 513 دکل موجود در سال گذشته کاهش شدیدی داشته است. 

با این حال، تولید از این میدان هنوز کاهش قابل‌توجهی نداشته که بخشی از آن به دلیل افزایش قابلیت تولید و اندازه چاههای جدید است.

براساس این گزارش، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی می‌کند که با وجود کاهش اندک در تولید دو میدان بزرگ ساحلی دیگر یعنی حوزه باکن در داکوتای شمالی و ایگل فورد در تگزاس، تولید حوزه پرمیان در ماه آوریل افزایش یابد. 

کد خبر 237606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =