پتروبراس پالایشگاه نفت خود را در ژاپن تعطیل می‌کند

شرکت دولتی نفت پتروبراس برزیل روز شنبه (هشتم فروردین ماه) از تصمیم این شرکت برای تعطیلی پالایشگاه نفت خود در جزیره اوکیناوای ژاپن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پتروبراس روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نظر دارد پالایشگاه نفت خود را در جزیره اوکیناوا در ژاپن تعطیل کند.

در بیانیه این شرکت آمده است: پتروبراس اعلام می‌کند که که در نظر دارد برنامه خروج از اوکیناوا را آغاز کند. این برنامه به فعالیتهای پالایشگاه نانسی سکیو پایان می‌دهد.

پتروبراس در سال 2011 میلادی پس از در اختیار گرفتن مالکیت کامل این پالایشگاه، اعلام کرده بود که فروش شرکت تابعه نانسی سکیو، مجری پالایشگاه 100 هزار بشکه‌ای نیشیهارا در اوکیناوا را بررسی می‌کند.اما فروش این پالایشگاه محقق نشد و به گفته منابع و تحلیلگران صنعتی، تمایل اندکی برای خرید چنین پالایشگاه کوچک و ساده‌ وجود دارد که تنها نفت خام گرانقیمت را برای بازار داخلی فرآوری می‌کند، بازاری که تقاضای سوخت در آن رو به کاهش گذاشته است.  

پتروبراس در بیانیه خود اعلام کرد که تا پایان برنامه خروج از این جزیره، این شرکت تعامل خود را با وزارت تجارت ژاپن مسدود نگه می‌دارد و به منظور تداوم تأمین سوخت اوکیناوا، فعالیت پایانه دریایی مربوط به آن ادامه دارد.

در همین راستا، روزنامه اقتصادی نیکی روز جمعه اعلام کرد که پتروبراس امسال تنها پالایشگاه خود را در اوکیناوا تعطیل می‌کند و یک پایانه وارداتی می‌سازد و آن را به پالایشگاهی دیگر می‌فروشد.

پتروبراس همچنین پیشتر اعلام کرده بود که در نظر دارد این پالایشگاه را به واحدهای کمکی پیچیده مجهز کند و فروش خود را به چین( دومین واردکننده بزرگ نفت در جهان پس از آمریکا) افزایش دهد.

این شرکت برزیلی در سال 2008 میلادی 87.5 درصد از شرکت نانسی سکیو را از شرکت تونن جنرال سکیو به ارزش 5.5 میلیارد ین (معادل 46.09 میلیون دلار) خرید و در سال 2010 میلادی مالکیت کامل آن را در اختیار گرفت.   

پتروبراس در یک سال گذشته گرفتار رسوایی مالی شده است. به گفته پلیس و دادستان برزیل، مقامهای این شرکت که به وسیله سیاستمداران سرشناس به این مقامها منصوب شده‌اند، در بالا بردن ارزش قراردادها با مدیران ساختمانی و مهندسی همکاری کرده‌اند. 

کد خبر 237609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =