مجلس نهم، مانع از 5 برابر شدن نرخ سوخت شد

نتیجه مذاکرات هسته‌ای در انتخابات مجلس دهم تأثیر دارد، حضور اصلاح‌طلبان درانتخابات مجلس دهم پررنگ‌تر از انتخابات مجالس هشتم و نهم است؛ جلوگیری از افزایش 5 برابری یارانه‌های نقدی در دولت گذشته که گرانی و 5 برابر شدن نرخ سوخت را در پی داشت از کارهای مهم مجلس نهم است.

به گزارش شانا، محمدرضا باهنر در گفتگوی نوروزی خود در پاسخ به سئوالی درباره اقدامات مجلس در زمینه اقتصاد مقاومتی؟ تصریح کرد: در همه کمیسیونهای مجلس و مرکز پژوهشهای مجلس به موضوع اقتصاد مقاومتی توجه می‌شود و من هماهنگیهای لازم را انجام داده‌ام و به دولت اعلام کرده‌ام که در سه فاز به موضوع اقتصاد مقاومتی توجه شود.

وی در ادامه افزوده است: کارهایی که بدون تغییر قوانین انجام می‌شود، کارهایی را که نیاز به قانون دارد در بودجه 94 ببینید و همچنین در لایحه برنامه ششم به این موضوع توجه اساسی شود در فاز اول تقریباً به این موضوع توجه شده در بودجه 94 به دلیل کاهش شدید درآمد نفتی موضوع کمی سخت شده اما برای برنامه ششم، مجلس کار کارشناسی انجام می‌دهد.

نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفته است: تلاش خواهیم کرد از پول نفت برای درآمد غیر عمرانی مصرف نشود البته دولت باید شجاعت‌هایی داشته باشد تا برخی پولدارها را از دریافت یارانه نقدی حذف کند.

 باهنر  درباره  نقد خود به عملکرد  دوره اول ریاست جمهوری دولت آقای احمدی‌نژاد گفته است:

بله اینگونه بود،نخستین بودجه‌ای که آقای احمدی‌نژاد تقدیم مجلس کرد کارشناسی شده نبود و من همان‌جا جلو او ایستادم و گفتم لایحه بودجه تورم‌زاست البته منکر این موضوع نمی‌شوم که از وزیران و کارهای خوب دولت احمدی‌نژاد  دفاع می‌کردم.

-  نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به سئوال دیگر خانه ملت درباره بهترین کارهای  مجلس نهم گفته است:

توجه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید از نکاتی بوده که در مجلس نهم موردتوجه قرارگرفته، موضوع تعقیب مذاکرات هسته‌ای و تصویب طرح تحول سلامت از کارهای خوب دیگر مجلس نهم است البته دولت نیز هم همت کرد. کمی نگران طرح تحول سلامت هستم چون نباید تنها پول خرج شود بلکه باید طرح مدیریت هم بشود که وزیر بهداشت زحمت زیادی در این زمینه می‌کشد.

فقط در یک و نیم سال پایانی دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد مواظب بودیم احمدی‌نژاد دوباره‌کار را خراب نکند،  جلوگیری از افزایش 5 برابری یارانه‌های نقدی که گرانی و 5 برابر شدن نرخ سوخت را در پی داشت کار مهمی بود. احمدی‌نژاد در ایام نوروز یکسال گفت که باید زمین کشاورزی به مردم داد تا مردم تولید ملی انجام دهند، گفتیم خدایا تا 14 فروردین توفیق نده این کارانجام شود تا وارد مجلس بشویم و جلو این کار را بگیریم چون کشور با مشکل کمبود آب روبروست بنابراین باید بهره‌وری بالا برود. حتی احمدی‌نژاد در برخی مناطق می‌گفت بی‌خود گفته‌اند حفر چاه ممنوع است. این در حالی است که وضع آبهای زیرزمینی کشور خوب نیست و جلو این کارها ایستادن کار مهمی بود.

باهنر درباره شایعه فاصله گرفتن اش از دکتر لاریجانی گفته است:

 این موضوع یک شوخی است.

وی در مقایسه عملکرد  مجلس نهم در کار بادولتهای یازدهم و دهم گفته است:

دولت یازدهم در بخشی از کارها عملکرد بهتری نسبت به دولت دهم داشت اما دولت نهم و دهم یک شجاعت‌هایی داشت که بعضاً تخریب‌کننده هم بود اما دولت یازدهم باید شجاعتهای آبادکننده‌ای داشته باشد.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای و تاثیر آن در ترکیب مجلس آینده گفته است:

بله، نتیجه مذاکرات هسته‌ای در انتخابات مجلس دهم تأثیر دارد، حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم  پررنگ‌تر از انتخابات مجالس هشتم و نهم است.

باهنر در خصوص طرفداری از پرسپولیس و استقلال نیز گفته است: طرفدار تیم برنده هستم.

 

کد خبر 237611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =