۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
  • کد خبر: 237612
سینوک تولید خود را افزایش می‌دهد

مدیر امورمالی شرکت نفتی سینوک چین روز جمعه (هفتم فروردین ماه) از برنامه این شرکت برای افزایش تولید در سه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژونگ هوآ روز جمعه با اشاره به سود بی‌سابقه سینوک، تولیدکننده بزرگ نفت فراساحلی چین، در سال 2014 میلادی به دلیل کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید، اعلام کرد که در نظر دارد تولید خود را ظرف سه سال آینده 18 درصد افزایش دهد.

به گفته این مقام بلندپایه، سینوک، سومین شرکت بزرگ نفتی چین، در نظر دارد تولید خود را در سال 2017 میلادی با 18 درصد افزایش نسبت به سال 2014 به 513 میلیون بشکه معادل نفت برساند.

با این حال، کاهش هزینه‌ها اولویت اصلی سینوک خواهد بود زیرا این شرکت برای افت طولانی‌مدت قیمتهای نفت آماده است. سینوک ماه گذشته اعلام کرد که در نظر دارد مخارج سرمایه‌ای خود را در سال 2015 میلادی با 26 تا 35 درصد کاهش به 70 تا 80 میلیارد یوان برساند، این در حالی است که این شرکت تلاش می‌کند تولید خود را با 15 درصد افزایش به 495 میلیون بشکه معادل نفت برساند.

وانگ ییلینگ، مدیرعامل سینوک، گفت: این شرکت فشار ناشی از سرمای زمستان را احساس کرده است. فعالیتهای اکتشافی و توسعه‌ای ما در سال 2015 ممکن است با شرایط سخت تری روبرو شود.

سینوک روز جمعه با اشاره به کاهش هزینه‌ها، پایین آمدن پرداختهای مالیاتی و افزایش تولید و در پی آن جبران افت قیمتهای جهانی نفت، اعلام کرد که سود خالص این شرکت پارسال با 6.5 درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به 60.2 میلیارد یوان (معادل 9.69 میلیارد دلار) رسید.

کاهش هزینه‌های سینوک در پی اقدام مشابه شرکتهای بزرگ نفتی چین مانند پتروچاینا صورت گرفت. قیمتهای نفت از ماه ژوئن سال 2014 میلادی تاکنون 50 درصد کاهش یافته است. همچنین تحقیقات دولت چین در بخش دولتی، درآمدهای این شرکت را تحت تأثیر قرار داده است.

در همین راستا، شرکت نکسن ماه گذشته اعلام کرد که در واکنش به افت قیمتهای نفت، حدود 400 فرصت شغلی را در آمریکای شمالی و بریتانیا حذف می‌کند. سینوک در سال 2013 میلادی با پرداخت 15.1 میلیارد دلار وجه نقد شرکت نکسن را در اختیار گرفت.

ژونگ افزود که سینوک همچنین سال گذشته چند واحد تأسیسات قدیمی گاز طبیعی را در کانادا خرید و بابت آسیب به تأسیسات بعضی پروژه‌های خود در کانادا، خلیج مکزیک و بریتانیا مبلغ 4.1 میلیارد یوان دریافت کرد.

در همین حال، وانگ اعلام کرد که این شرکت چینی در راستای برنامه راهبرد بلندمدت گسترش خود، به دنبال فرصتهای خرید در خارج این کشور است اما در روش خرید انعطاف‌پذیرتر عمل می‌کند. برای مثال به جای پرداخت نقدی از سهام استفاده می‌کند.

بنابراین گزارش، در پی آغاز به کار بیش از 10 پروژه جدید سینوک، تولید نفت و گاز این شرکت در سال 2014 میلادی با 5.1 درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به 432 میلیون بشکه معادل نفت رسید. این پروژه‌ها شامل طرح لیوان 3-1، نخستین میدان بزرگ واقع در آبهای عمیق در بخش فراساحلی چین، می‌شود. 

کد خبر 237612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =