4 حلقه چاه نفت و گاز در نقاط مختلف کشور تولیدی شدند

در هفته نخست سال نو عملیات حفاری چهار حلقه چاه نفت و گاز در مناطق مختلف کشور به پایان رسیده، آماده ورود به چرخه تولید شدند.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری  در این باره توضیح داد: نخستین حلقه چاه تکمیل شده در سال 94، چاه توسعه ای (جدید) شماره 58 کوپال است که حفاری آن اواسط اردیبهشت ماه سال 93 با کاربست دستگاه حفاری 91 فتح در میدان نفتی کوپال در حوزه فعالیت شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون کلید خورده بود.

مهران مکوندی با اشاره به تحقق 6 هزار و 897 متر حفاری چاههای نفتی و گازی در مدت پیش گفته، اظهار کرد: همچنین در روزهای دوم، سوم و ششم فروردین ماه شاهد پایان حفاری 3 حلقه چاه تعمیری توسط این شرکت در مناطق گچساران، اهواز و خانگیران بودیم.

وی با بیان این که کار حفاری در طول سال به صورت شبانه روزی و بدون وقفه انجام می شود، افزود: هرسال در ایام تعطیل سال نو و عید نوروز بخشی از نیروهای عملیاتی و پشتیبانی این شرکت در قالب کارکنان اقماری دور از خانواده ها در مناطق خشکی و دریایی در نقاط دور و نزدیک در حال کار و تلاش برای تحقق برنامه های تعریف شده در زمینه حفر، تکمیل و ارائه خدمات فنی و تخصصی به چاههای نفت وگاز هستند.

مکوندی گفت: هم اکنون خدمات این شرکت به شرکتهای ملی مناطق نفتخیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، نفت فلات قاره، نفت و گاز پارس، مهندسی و توسعه نفت، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و پروژه های کلید در دست شرکت ارائه می شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری اولویت نخست سال 94 این شرکت را  توسعه  ناوگان حفاری شرکت در بخشهای خشکی و دریا  عنوان کرد و با اشاره به تقویت این ناوگان در میدانهای مشترک افزود: هم اکنون حدود ٣٠ درصد دکلهای حفاری  شرکت در میدانهای نفتی آزادگان، یاران، آذر و میدان گازی پارس جنوبی به کار گرفته شده اند و امسال تعداد دکلهای بیشتری به این امر اختصاص خواهد یافت.

شرکت ملی حفاری ایران از شرکتهای بالادستی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است که با بهره گیری از ٧٤ دکل حفاری خشکی و دریایی در زمان حاضر  بخش وسیعی از عملیات حفاری و خدمات فنی و تخصصی این صنعت را در مناطق نفتخیز ١٠ استان کشور در اختیار شرکتهای متقاضی قرار می دهد.

کد خبر 237615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =