۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
  • کد خبر: 237619
رئیس جمهوری از طرح ساخت پایانه نفتی قشم بازدید کرد

دکتر حسن روحانی عصر امروز (یکشنبه نهم فروردین ماه) در ادامه سفر به جزیره قشم با حضور در محل ساخت پایانه نفتی قشم، با طرح پرسشهایی در جریان اهمیت و مزیتهای احداث این طرح قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل ار پایگاه اطلاع رسانی دولت، فاز نخست طرح ساخت پایانه نفتی قشم، ظرفیت ذخیره سازی 6 میلیون و 500 هزار بشکه نفت را دارد و نفت انتقال یافته به این محل قرار است در 11 مخزن 540 هزار بشکه ای و 2 مخزن 270 هزار بشکه ای ذخیره شود.

برنامه کاری فشرده رئیس جمهوری در جزیره قشم از صبحگاه یکشنبه و با بازدید از طرح توسعه بندر بهمن در این جزیره آغاز شد؛ وی در جریان بازدید از بخشهای مختلف بندر بهمن، با توضیح مسئولان در جریان بیش از پیش ظرفیتهای این بندر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، بازدید از پروژه تولید همزمان آب و برق این جزیره در شرکت مپنا از دیگر برنامه های دکتر روحانی در سفر به قشم بود.

رئیس جمهوری در ادامه سفر خود به جزیره قشم، از پروژه توسعه بندر شهید کاوه این جزیره بازدید کرد؛ پروژه توسعه بندر شهید کاوه شامل اسکله، انبارها و ساختمانها تا حدود 44 هکتار و قابل گسترش تا 140 هکتار است.

دکتر روحانی با حضور در نشست سالانه روسای هیئت امنای مناطق آزاد در قشم با اشاره به این که اقتصاد کشور به سمت رونق پیش می رود، تصریح کرد: مناطق آزاد باید به مراکز جذب سرمایه و توسعه صادرات تبدیل شوند.

وی همچنین در این نشست با تاکید بر پرهیز و جلوگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در ساحل دریا، اظهار کرد: هر طرح آسیب رسان به جنگل حرا در جزیره قشم غیرقابل قبول است.

ضرورت اصلاح سیستم مالی و بانکی از دیگر مواردی بود که رئیس جمهوری در این نشست بر آن تاکید کرد.

رئیس جمهوری در ادامه این برنامه فشرده، از بزرگترین شرکت فناوری زیستی در زمینه ریز جلبک در خاورمیانه بازدید کرد.

دکتر روحانی در نشستی با موسسان و محققان شرکت پالایشگاه زیستی ریزجلبک قشم (QMAR) به عنوان بزرگترین شرکت فناوری زیستی در زمینه ریز جلبک در خاورمیانه، در جریان فعالیتهای این شرکت دانش بنیان قرار گرفت.

مهمترین اهداف تولیدات این شرکت، سلامت افراد با غنی‌سازی مواد غذایی، جهان پاک با کاهش بیشتر گازهای گلخانه‌ای و تولید محصولات زیستی ارزانتر عنوان شده است.

رئیس جمهوری پس از یک سفر کاری و فشرده به جزیره قشم و بازدید از طرحهای بزرگ ملی در حوزه نفت و گاز و فناوری های نوین در این بزرگترین جزیره خلیج فارس، یکشنبه شب به تهران بازگشت.

کد خبر 237619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =