۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
  • کد خبر: 237621
دو نفتکش در پایانه های شرقی لیبی بارگیری کردند

همزمان با افزایش تولید نفت در لیبی، منابع خبری از احتمال افزایش صادرات نفت این کشور حکایت می کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامهای رسمی نفت لیبی روز یکشنبه (نهم فروردین ماه) اعلام کردند که یک نفتکش در حال بارگیری 600 هزار بشکه نفت در پایانه الحریقه برای تحویل در ایتالیا است، این هشتمین بارگیری نفتکشها در پایانه یاد شده در ماه جاری علی رغم درگیریهای لیبی است.

یکی دیگر از مقامهای نفتی لیبی نیز اعلام کرد که نفتکش دیگری که محموله آن نیز به ایتالیا تحویل می شود روز چهارشنبه (پنجم فروردین ماه)  130 هزار بشکه نفت را در پایانه الزوتنیه بارگیری کرد. پایانه های الزویتنیه و الحریقه هر دو در شرق لیبی قرار دارند.

افزایش صادرات نفت در این دو پایانه می تواند برای صنعت نفت لیبی کمی امیدوارکننده باشد. صنعت نفت لیبی در ماههای گذشته به شدت از حمله های شبه نظامیان و نیز درگیری دولت و مخالفانش، لطمه دیده است.

در همین حال، یک مقام دیگری نفتی اظهار کرد که در چند روز آینده در پایانه الزویتنیه نفتگیری انجام نمی شود، زیرا که شرایط بد جوی پهلوگیری نفتکشها را غیر ممکن می کند.

درگیری دولت رسمی لیبی و مخالفانش که از ماه اوت 2014 کنترل طرابلس، پایتخت لیبی، را در دست گرفته اند، موجب تعطیلی چندین میدان نفتی مهم در این کشور شده است. با وجود این، شرکت ملی نفت لیبی (ان او سی) روز جمعه اعلام کرد که تولید نفت در این کشور افزایش یافته و به 622 هزار بشکه در روز رسیده است.

ماشالله الزوای، وزیر نفت دولت مخالفان لیبی، روز یکشنبه (نهم فروردین ماه) تولید نفت این کشور را 528 هزار بشکه در روز اعلام کرد.

کد خبر 237621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =