۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
  • کد خبر: 237634
قیمت نفت در بازارهای آسیا کاهش یافت

قیمت نفت در بازارهای آسیایی در واکنش به پایان زمان گفتگوهای ایران و غرب و نگرانی از افزایش عرضه نفت کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه در بازارهای آسیا در واکنش به احتمال توافق هسته ای ایران و کشورهای غربی و در نتیجه افزایش عرضه نفت در بازارهای جهانی که هم اکنون با مازاد عرضه روبرو هستند، کاهش یافت.

گفتگوهای ایران و 6 کشور غربی بر سر مسئله هسته ای ایران در حالی روز سه شنبه (11 فروردین ماه) پایان می یابد که دو طرف در تلاش برای رسیدن به توافق هستند.

گروه بانکی اِی اِن زد اظهار کرد: سبک تر کردن تحریمهای نفتی ایران به هر شکلی، می تواند موجب افزایش صادرات نفت خام این کشور در بازارهای ملتهب نفتی شود و قیمتها را تحت فشار بیشتری بگذارد.

قیمت نفت برنت دریای شمال در بازار سنگاپور تا ساعت 0633  به وقت گرینوویچ روز دوشنبه (10 فروردین ماه) 42 سنت کاهش یافت و به 55 دلار و 99 سنت برای هر بشکه رسید.

بهای نفت دبلیو تی آی آمریکا نیز در همین مدت 84 سنت کاهش یافت تا به 48 دلار و سه سنت برای هر بشکه برسد.

در همین حال، موسسه بانکی بارکلیز نیز اعلام کرد که ذخیره سازی نفت آمریکا در نیمه دوم سال جاری میلادی موجب افزایش عرضه نفت در بازارها خواهد شد. در این زمان رشد تقاضای نفت به قدری نخواهد بود که بتواند مازاد عرضه نفت در بازارها را کاهش دهد.

در گزارش این بانک آمده است: رشد تقاضا برای نفت خام در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی (او ای سی دی) از 3- به 4- در سه ماه نخست امسال کاهش یافت، تقاضای نفت در این کشورها طی پنج سال گذشته به شکل ساختار یافته ای افت کرده است.

 

کد خبر 237634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =