آغاز بهره برداری از 800 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: تلاش می کنیم تا پیش از تابستان 94، حدود 800 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی را به بهره برداری برسانیم.

به گزارش شانا، هوشنگ فلاحتیان اظهار کرد: با بهره برداری از این ظرفیت جدید، امیدواریم با همراهی مردم در سالی که به عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و هم زبانی» نامگذاری شده و مدیریت تقاضا و مصرف بتوانیم از تابستان سال 94 به نحوی عبور کنیم که برق مورد نیاز بخشهای مختلف کشور به نحو مطلوب تامین شود.

وی ادامه داد: اهداف مهمی که باید در سال 94 پیگیری کنیم، افزایش بازده نیروگاه ها و کاهش تلفات برق است و همکاران شرکت توانیر و شرکتهای توزیع و برق منطقه ای با هم میثاق بسته اند تا تلفات برق را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

فلاحتیان افزود: در این سال برنامه ریزی شده که بتوانیم تعدادی نیروگاه جدید نظیر بهبهان، یزد 2، بخش بخار نیروگاه کهنوج و ماهشهر را وارد مدار بهره برداری کنیم.

وی با بیان این که توجه وزارت نیرو در دوره جدید به توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر معطوف است، گفت: در یک سال اخیر، هزاران سامانه فتوولتاییک در بامهای دانشگاه ها و مراکز عمومی کشور در جهت فرهنگ سازی استفاده از نیروگاه های خورشیدی نصب و بیش از 900 مگاوات قرارداد نیز با بخش خصوصی امضا شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: احداث نیروگاه های مقیاس کوچک (DG) نیز از جمله برنامه های اصلی صنعت برق در سال 94 است و با تمرکز بر این پروژه ها، می خواهیم سهم تولید برق در بخش انرژیهای تجدیدپذیر را به نحو مطلوبی افزایش دهیم و فعالیت بخش خصوصی را نیز در این بخش شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، این موفقیت در سال 93 حاصل و نخستین نیروگاه بادی 2.5 مگاوتی در کشور ایجاد شد و با ظرفیت 20 مگاوات به شبکه سراسری برق پیوست و این حرکت در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 237638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =