۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
  • کد خبر: 237639
مشارکت قطریها در پروژه های ال ان جی چین

دو شرکت قطری در ساخت یک پایانه ال ان جی در چین مشارکت می کنند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، دو شرکت قطری توافق کرده اند که با پرداخت حدود 5 میلیارد دلار برای 49 درصد از سهام شرکت شاندونگ دانگمینگ پتروکمیکال گروپ چین ( Shandong Dongming Petrochemical Group )، به صنعت چین در ساخت یک پایانه دریافت ال ان جی و توسعه بخش خرده فروشی گازوییل این کشور کمک کنند.

ابراهیم التینی، مدیرعامل شرکت قطری  گفت: شرکتهای حامل بن سهیم و قطر فور اینوستمنت اند دولوپمنت (Hamad bin Suhaim Enterprises and Qatra for Investment and Development  ) هزینه ساخت این پایانه دریافت ال ان جی با ظرفیت 3 میلیون تن در سال و یک واحد ذخیره سازی ال ان جی را در چین  پرداخت خواهند کرد.

وی افزود: شرکت شاندونگ دانگمینگ نیز از پول دریافتی بابت فروش سهام به این شرکتهای قطری برای ساخت یکهزار جایگاه پمپ بنزین در 6 استان در جنوب پکن استفاده خواهد کرد.

این مقام ارشد اعلام کرد که ما یک مشارو مالی به کار گرفته ایم و انتظار می رود که تا پیش از پایان امسال قرارداد در این باره نهایی شود.

وی به نام این مشاور اشاره نکرد.

قطر، از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و بزرگترین صادرکننده ال ان جی حهان به دنبال توسعه سرمایه گذاریهای خود در چین و آسیاست؛ جایی که بخش عمده ای از نفت و ال ان جی خود را می فروشد.

شرکت شاندونگ دانگمینگ که مدیریت یک پالایشگاه نفتی حدود 450 هزار بشکه در روز را بر عهده دارد، پیش بینی می کند که حدود یک سوم از تولید خود را با احداث جایگاههای جدید سوخت رسانی بفروشد.
کد خبر 237639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =