درخواست گازپروم از دولت روسیه برای تمدید تخفیف گازی به اوکراین

شرکت روسی گازپروم از دولت روسیه خواسته است تا تخفیف گازی اعمال شده در قرارداد گازی با اوکراین تمدید شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، شرکت روسی گازپروم اعلام کرد که از دولت روسیه خواسته است تا تخفیف اعمال شده در قرارداد با اوکراین را برای سه ماه دیگر تمدید کند.

آلکسی میلر، رئیس شرکت گازپروم گفت: امکان تخفیف گازی به اوکراین در قرارداد کنونی میان گازپروم و شرکت نفتوگاز اوکراین قید شده است.

درخواست کی یف از روسیه برای تمدید بسته زمستانی

شرکت نفتوگاز اوکراین اعلام کرد که به گازپروم پیشنهاد داده است که توافقنامه کنونی عرضه گاز به اوکراین تا یکم ماه آوریل سال 2016 تمدید شود و آماده مذاکره با طرف روس در این باره است.

شرکت نفتوگاز در بیانیه ای اعلام کرد: این شرکت از پیشنهاد ارائه شده توسط کمیسیون اروپا برای تمدید توافقنامه کنونی میان روسیه و اوکراین (موسوم به "بسته زمستانی) تا پایان پاییز-زمستان آینده استقبال می کند.

شرکت نفتوگاز نامه ای به گازپروم ارسال کرده که در آن پیشنهاد امکان تمدید بسته زمستانی را مطرح کرده است.

وزیران انرژی روسیه و اوکراین و معاون رئیس کمیسیون اروپا بیستم مارس گذشته به منظور گفتگو درباره ضوابط و شرایط یک بسته تابستانی عرضه گاز مسکو به کی یف، یک نشست در بروکسل برگزار کردند.

طرفهای مذاکره به خبرنگاران گفتند که نشست بعدی آنها اواسط ماه آوریل در برلین برگزار خواهد شد.

روسیه و اوکراین در حال مذاکره درباره یک فرمول قیمتگذاری جدید گازی هستند، زیرا توافقنامه کنونی میان دو کشور موسوم به بسته زمستانی اواخر ماه مارس منقضی می شود.

کد خبر 237640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =