واریز 494 میلیارد ریال درآمد فروش نفت گاز به خزانه دولت

494 میلیارد ریال درآمد حاصل از اجرای طرح فروش "باک پر" نفت گاز در جایگاه مرزی باشماق کردستان به خزانه دولت واریز شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان با بیان این که اجرای این طرح از دهم شهریورماه پارسال آغاز شده است، به خبرنگار شانا گفت: اجرای طرح باک پر نفت گاز در مرز باشماق، درآمد حاصل از فروش این فرآورده نفتی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

فریدون یاسمی تصریح کرد: از ابتدای شروع این طرح تا پایان سال 93، درآمد حاصل از فروش نفت گاز به نرخ تعادلی مرزی (باک پر)،  494 میلیارد و 395 میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به این که درآمد فروش نفت گاز در این مرز، در مدت مشابه پارسال (پیش از اجرای طرح فروش مرزی باک پر) 45 میلیارد ریال بوده است، اظهار کرد: اجرای طرح یادشده در باشماق کردستان علاوه بر درآمدزایی برای دولت، منجر به کاهش پدیده قاچاق در این منطقه شده است.

یاسمی افزود: از زمان اجرای طرح باک پر در مرز کردستان، خروج فرآورده نفتی نفت گاز از مجاری غیرمجاز به حداقل رسیده است.

به گزارش شانا، طرح فروش"باک پر" نفت گاز به خودروهای خروجی از مرز با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت اجرایی شده است.

در طرح "باک پر" که خودروهای نفت گاز سوز را شامل می شود، خودروهایی که از مرز ایران خارج و به سمت عراق می روند، باید باک سوخت خود را پر کنند.

جمع آوری باکهای اضافه و جاسازی شده در خودروهای خروجی از مرز، توجه به استانداردسازی باک خودروها و الزام به رعایت آن، همچنین جلوگیری از خروج غیرمجاز سوخت از ویژگیهای مهم اجرای طرح فروش "باک پر" گازوییل است.

شایان ذکر است که جایگاه مرزی باشماق مریوان همزمان با هفته دولت در شهریورماه سال 93 در نقطه صفر مرزی به بهره برداری رسید.

کد خبر 237646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =