۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
  • کد خبر: 237987
مهم‌ترین محورهای نفتی در قانون بودجه 94 چیست

کاهش سقف استفاده از منابع نفتی و گازی، استفاده از اوراق مشارکت و منابع صندوق توسعه ملی برای میدانهای مشترک و امهال 2 ساله بانکها به وزارت نفت، مهم‌ترین محورهای نفت در قانون بودجه 94 است.

به گزارش خبرنگار شانا، مهم‌ترین محورهای نفتی قانون بودجه 94 در چهار بخش ملاحظه می‌شود؛ باوجوداین اگر منابع درآمدی در بودجه افزایش یابد هزینه‌های سقف دوم بودجه برای اجرا ابلاغ می‌شود.

بدین ترتیب، مهم‌ترین بخش درآمدی بودجه که با نفت مرتبط است کاهش سقف استفاده از منابع نفتی و میعانات گازی است. این قسمت از قانون تصریح می‌کند، کاهش سقف استفاده از منابع نفتی و میعانات گازی حدود 537 هزار میلیارد ریال ( از 710 هزار میلیارد ریال) است.

هم‌چنین در خصوص اوراق مشارکت، اجازه انتشار 50 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت به وزارت نفت از طریق شرکتهای دولتی تابعه برای سرمایه گذاری در میدانهای مشترک داده شد.

در الحاقی دیگر،  اجازه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری در میدانهای مشترک به میزان 4.8 میلیارد دلار برحسب سازوکاری داده شد.

امهال 2 ساله مطالبات بانک مرکزی و بانکهای تجاری از بابت سود و اصل تسهیلات به شرکتهای تابعه وزارت نفت در قانون بودجه 94 ملاحظه می‌شود.

بودجه امسال 2 سقفی است تا خطر عدم تحقق وصول منابع درآمدی کاهش یابد با نفت حدود 50 دلاری هزینه‌های کشور پوشش داده می‌شود و اگر برحسب شرایط اقتصادی و اقتصاد سیاسی بهبود در وضع درآمدی منابع پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه ایجاد شد سقف دوم هزینه‌ها برای اجرا ابلاغ می‌شود. 

کد خبر 237987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =