اردوغان خواستار 2 برابر شدن حجم تجارت با ایران شد

رئیس‌جمهوری ترکیه از خواست کشورش برای 2 برابر شدن حجم تجارت با ایران و دریافت تخفیف در قیمت گاز وارداتی از این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیلی صباح، رجب طیب اردوغان پس از بازگشت از سفر یکروزه خود به تهران با اشاره به آن که ترکیه 85 درصد از کل گاز صادراتی ایران را خریداری می‌کند، تاکید کرد که در سفر به تهران خواستار دریافت تخفیف در قیمت گاز وارداتی از ایران شده است.

وی گفت: حجم صادرات ترکیه به ایران چهار میلیارد دلار، اما صادرات ایران به ترکیه به 10 میلیارد دلار رسیده است. این حجم باید متعادل شود و هم‌اکنون وزیران مرتبط دو طرف مشغول بررسی این مسئله هستند تا به توافقی دست یابیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به پیشنهاد خود برای استفاده از ارزهای محلی در روابط تجاری دو کشور گفت: ما می‌خواهیم تا تجارت دوجانبه با ارزهای محلی صورت گیرد و هم‌اکنون نیز مقامهای بانک مرکزی ایران و رئیس بانک خلق ترکیه در حال بررسی این مسئله هستند.

اردوغان همچنین از علاقه کشورش به افزایش سطح سرمایه‌گذاریهای دو جانبه با ایران خبر داد و تاکید کرد: البته در شرایط کنونی اولویت با مسئله تخفیف گازی و انجام معاملات دو جانبه با ارزهای محلی است.

کد خبر 238231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =