بورس انرژی میزبان عرضه اوراق سلف نفتی می شود

مدیرعامل بورس انرژی گفت: بورس انرژی هفته آینده میزبان عرضه اوراق سلف استاندارد نفت کوره با سود سالانه ٢٥ درصد خواهد بود.

مدیرعامل بورس انرژی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با موافقت هیئت مدیره شرکت ملی نفت و نهایی شدن زیرساختهای مورد نیاز، هفته آینده برای نخستین بار در ایران هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره شرکت ملی نفت ایران با همکاری تامین سرمایه امین، در بورس انرژی عرضه می شود.

علی حسینی افزود: این عرضه دو مرحله ای خواهد بود و در هر بار عرضه پنج هزار میلیارد ریال اوراق سلف استاندارد نفت کوره عرضه می شود.

وی با بیان این که متعهد پذیره نویسی این اوراق شرکت تأمین سرمایه امین و کارگزار عرضه کننده کارگزاری خبرگان سهام است، گفت: دارایی پایه اوراق نفت کوره ٣٨٠ سانتی استوک است و هدف از عرضه آن تأمین مالی طرحهای توسعه ای شرکت ملی نفت ایران است.

حسینی افزود: اندازه هر قرارداد از این اوراق معادل یک تن نفت کوره است و عرضه به صورت ریالی انجام می شود، انتشار این اوراق با مجوز صادره توسط سازمان بورس و اوراق بهادار و بر اساس درخواست شرکت ملی نفت ایران صورت می گیرد.

به گزارش شانا، مدیرعامل تامین سرمایه امین نیز هفته گذشته از عرضه هزار میلیارد ریالی اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره ٣٨٠ سانتی استوک در ٢ مرحله خبر داد و گفت: این اوراق منضم به اختیار خرید و فروش تبعی با نام، قابل معامله در بورس انرژی و معاف از مالیات است.

علی سنگینیان، هدف از عرضه اوراق مزبور را تأمین مالی طرحهای توسعه ای شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد و افزود: میزان مجاز عرضه اولیه اوراق حداکثر در ٢ مرحله در فواصل یک ‌هفته‌ای و در هر مرحله حدود ٥٥٠٠٠ قرارداد معادل ٥٠٠ میلیارد ریال خواهد بود.

وی، تصریح کرد: زمانبندی این ابزار برای پرداخت وجه معامله به صورت نقد انجام می‌شود و مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی در سر رسید حداکثر پنج روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود.

به گفته وی، سود روز شمار این اوراق ٢٣ درصد است که در پایان دوره زمانی قرارداد یکسال ٢٥ درصد سود تضمینی به دارندگان آن پرداخت می شود، این سود می تواند تا سقف ٢٨ درصد افزایش یابد.

کد خبر 238723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =