ورود آب به تالاب هورالعظیم با همکاری وزارت نفت محقق شد

خوشبختانه با همکاریهای مثبت وزارت نفت، تالاب هورالعظیم که در سالهای گذشته به صورت غیر قانونی بسته شده بود پارسال بازگشایی و آبگیری شد که این موضوع به کاهش گرد و غبار کمک می کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این‌که مصوبه هیئت دولت اسفند ماه پارسال در زمینه مقابله با پدیده ریزگردها باید امسال به طور کامل اجرایی شود، گفت: براساس مصوبه هیئت دولت، برای مقابله با پدیده گرد و غبار وظایفی بر عهده برخی دستگاهها قرار گرفت، از جمله سازمان هواشناسی که وظیفه پیش بینی طوفانها را برعهده دارد، وزارت بهداشت که تدابیر بهداشتی مقابله با آثار ریزگردها را عهده دار بوده است و شناسایی کانونهای گرد و غبار که با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگلها و مراتع کشور انجام می شود.

معصومه ابتکار به نقش وزارت نفت در موضوع مقابله با گرد و غبار اشاره کرد و افزود: متاسفانه در سالهای گذشته در نواحی جنوبی کشور بویژه خوزستان، تخریبهایی به واسطه فعالیتهای نفتی صورت گرفته که این مناطق توسط وزارت نفت در دولت تدبیر و امید احیا و بازسازی می شود.

وی با بیان این‌که تالابها بویژه تالاب هورالعظیم با همکاری وزارت نفت و نیرو احیا شده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه با همکاریهای مثبت وزارت نفت، تالاب هورالعظیم که در سالهای گذشته به صورت غیر قانونی بسته شده بود پارسال بازگشایی و آبگیری شد که این موضوع در کاهش گرد و غبار موثر خواهد بود، که امیدواریم امسال این هدف به طور کامل اجرایی شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، عنوان کرد: تخصیص آب به منابع طبیعی باید به گونه‌ای باشد که حق آبه طبیعت به طور کامل رعایت شود که این مهم از وظایف وزارت نیروست.

ابتکار با اشاره به ارائه یک برنامه اقدام ملی برای مقابله با ریزگردها امسال، گفت: هرچند برای مقابله با پدیده گرد و غبار برای هر استان برنامه‌ای تدوین شده است، اما در این باره یک برنامه اقدام ملی ارائه می شود.


کد خبر 238727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =