مناطق آزاد تجاری باید مرکز مهمی برای صادرات کشور باشند

رئیس جمهوری با اشاره به جایگاه و نقش مناطق آزاد تجاری در رونق اقتصادی، تصریح کرد: مناطق آزاد تجاری باید به مراکز مهم صادرات کشور تبدیل شوند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر حسن روحانی صبح امروز پنج شنبه (27 فروردین ماه) پس از بازدید از طرح توسعه مجتمع بندری کاسپین و طرح تقاطع غیر همسطح منطقه آزاد انزلی،گفت: سال 94 سال رونق اقتصادی است و برای رسیدن به رونق اقتصادی باید صادرات غیر نفتی بیش از پیش توسعه یابد و مناطق آزاد در توسعه صادرات غیر نفتی نقش کلیدی دارند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری بندر کاسپین را یکی از بنادر مهم دریای خزر در آینده نزدیک خواند و اظهارداشت: قرار است این بندر با 22 پست اسکله تجهیز شود و ما باید از مسیر دریای خزر برای حمل و نقل کالا و حداکثر بهره برداری را انجام دهیم.

دکتر روحانی جمعیت و قدرت اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر این که بندر انزلی می تواند به هاب ترانزیت منطقه تبدیل شود، گفت: تجارت میان این کشورها اهمیت زیادی دارد و فعال شدن راه آهن می تواند دریای خزر را به دریاهای آزاد متصل کند.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تالاب انزلی به عنوان یک میراث ارزشمند برای کشور اشاره کرد و اظهارداشت: حفظ محیط زیست این تالاب از ضروریتهاست و باید همه تلاشها برای توجه به این مهم متمرکز شود.

وی افزود: اگر مسئله محیط زیست مورد توجه قرار نگیرد، حیات و سلامت و زندگی همه ما در معرض خطر خواهد بود.

کد خبر 238753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =