نوبخت: باید راه حل مناسبی برای یارانه ها پیدا کرد

سخنگوی دولت گفت: با همفکری و همکاری با وزارت نفت باید راه حلی برای پرداخت حجم عظیم یارانه ها پیدا کرد.

محمد باقر نوبخت در گفتگو با خبرنگار شانا درباره پرداخت ماهانه سه هزار و پانصد میلیارد تومان یارانه از سوی صنعت نفت و این که وزیر نفت در نشست اخیر خود با خبرنگاران پرداخت این حجم از یارانه را " له کننده" عنوان کرده است، گفت: ضمن همدردی با وزیر محترم نفت که البته احساس درد ما بیشتر از ایشان است؛ باید با همفکری و همکاری با یکدیگر راه حلی مناسب برای این حجم از یارانه پیدا کرد.

وی افزود: در تبصره 20 بودجه سال 94 منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها مشخص شده است که باید در همین بخش هزینه شود و نمی توان در جای دیگری از آن استفاده کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درباره این که با توجه به نیاز صنعت نفت به حجم عظیمی از سرمایه گذاری، دولت چه تسهیلات ویژه ای برای این صنعت با توجه به کاهش قیمت نفت از نیمه دوم پارسال اندیشیده است، گفت: در قانون بودجه استفاده از صندوق توسعه ملی برای زیر ساختهای صنعت نفت پیش بینی شده است؛ این امکان برای صنعت نفت وجود دارد که بتواند از منابع این صندوق که خود آن را برای اقتصاد ایران فراهم کرده، برخوردار شود.

نوبخت افزود: تلاش ما این است تا سرمایه های مورد نیاز برای توسعه زیر ساختها و برنامه های صنعت نفت را از صندوق توسعه ملی فراهم کنیم و دیگر نیاز های کشور را از طریق مالیات پاسخ دهیم.

کد خبر 238762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =