محقق شدن بودجه عمرانی مانع رکود دوباره می شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان این که پارسال اعتبار پروژههای عمرانی 200 هزار میلیارد ریال بود که تا 300 هزار میلیارد ریال نیز افزایش یافت، گفت: در تنظیم بودجه امسال برای این که با رکود دوباره روبرو نشویم، قیدی گذاشته شده است که حداقل بودجه عمرانی محقق شود.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی فرمانداری دهلران، غلامرضا تاجگردون در نشست شورای اداری شهرستان دهلران که با حضور اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی استاندار ایلام، نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس و جمعی از مدیران کل استان ایلام برگزار شد، از توجه ویژه مجلس به اعتبارات آبهای مرزی و بخش کشاورزی خبر داد.

تاجگردون با اشاره به این که اگر دولت خوب کار کند و بتواند با هماهنگی تامین منابع کند بسیاری از مشکلات ناشی از تحریم و نبود مدیریت منابع ساماندهی می شود، تاکید کرد: در بحث قانون خروج از رکود با حمایت از تولید، گره های پیش روی تولیدکنندگان حل می شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس اعتقاد به جابجایی منابع دارد و در قانون برنامه تصویب شده که دو درصد از مجموع اعتبارات تحت عنوان توازن یا ماده 180 قانون برنامه بین مناطق توسعه نیافته کشور عمل شود که بر اساس این شاخص سهم استان ایلام از یک به سه درصد می رسد.

وی با اشاره به این که سال 93 نخستین سالی بود که مجلس ماده 180 قانون برنامه را تصویب کرد، افزود: بر اساس دو درصد در بودجه، 44 هزار میلیارد ریال اعتبار میان استانهای مختلف توزیع شد.

تاجگردون گفت: امسال نمایندگان بر اساس طرحی آن را دائمی کردند و دو درصد را به سه درصد افزایش دادند یعنی اکنون 44 هزار میلیارد ریال در بودجه سال 93 به 67 هزار میلیارد ریال در بودجه امسال افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه بخش کشاورزی در سال 93 که بالغ بر 400 میلیارد ریال بود، افزود: امسال این رقم تا 10 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از اختصاص 500 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرحهای عمرانی کشور در بودجه سال 94 خبر داد.

تاجگردون در بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان دهلران گفت: با توجه به رکود در طرحهای عمرانی در چند سال گذشته، تدابیر لازم اندیشیده شده تا با رکود روبرو نشویم.

وی با بیان این که پارسال اعتبار پروژه های عمرانی 200 هزار میلیارد ریال بود که تا 300 هزار میلیارد ریال نیز افزایش یافت، افزود: در تنظیم بودجه امسال برای این که با رکود دوباره روبرو نشویم یک قیدی گذاشته شده است که حداقل بودجه عمرانی محقق شود.

به گفته وی، اگر منابع کسر شود امسال حداقل از 500 هزار میلیارد ریال بودجه طرحهای عمرانی کشور 300 هزار میلیارد ریال تخصیص می یابد.

تاجگردون با اشاره به اولویت بودجه بر تکمیل طرحهای نیمه تمام اظهار کرد: در بحث آبهای مرزی اعتبارات جداست و این بخش خط اعتباری جداگانه نیز دارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات  مهار آبهای مرزی را از تاکیدات رهبری دانست و تاکید کرد: منابع خوبی حتی بیشتر از منابع عمرانی برای آنها تعیین شده تا شاهد رونق در این بخش باشیم.

وی هدف این بازدید را بررسی تامین اعتبار، نظارت بر کار و خرج کرد طرحها دانست و افزود: در این منطقه بیشتر بحث آب است و تلاش می شود مشکلات این حوزه را با همکاری و رعایت عدالت در تخصیص منابع آب پیگیری کنیم.

تاجگردون یادآور شد: کمک می کنیم چنانچه در آینده لازم باشد با برنامه ریزی انجام شده موضوع اصلاح منابع مد نظر قرار گیرد و موضوعهای این منطقه در کنار درخواستها پیگیری شود.

کد خبر 238769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =