قیمت روزانه نفت پائین آمد، میانگین قیمت هفتگی رشد کرد

قیمت نفت برنت و آمریکا در حالی از بیشترین قیمت سال 2015 پائین آمد که میانگین هر دو شاخص نفتی در هفته گذشته افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت در معاملات روز جمعه (28 فروردین ماه) در حالی پائین آمد که روز پیش از آن به بالاترین سطح خود در سال 2015 رسیده بود، میانگین هفتگی قیمت برنت اما 9.6 درصد بالا رفت و بیشترین مقدار رشد در پنج سال گذشته را تجربه کرد.

در همین حال، قیمت روزانه نفت آمریکا هم کاهش یافت اما میانگین قیمت این نفت در هفته گذشته بالا رفت تا برای پنجمین هفته پی در پی افزایش یابد. میانگین هفتگی نفت آمریکا 7.9 درصد بالا رفت.

قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن در پایان معاملات روز جمعه (28 فروردین ماه) 53 سنت افت کرد و به 63 دلار و 45 سنت برای هر بشکه رسید.

بهای نفت دبلیو تی آی آمریکا برای تحویل در ماه مه نیز در پایان معاملات دیروز (جمعه، 28 فروردین ماه) 97 سنت کاهش یافت تا در سطح 55 دلار و 74 سنت برای هر بشکه تثبیت شود.

این برای دومین هفته پی در پی بود که میانگین قیمت نفت برنت افزایش یافت. در پنج هفته گذشته نیز، چهارمین بار است که میانگین قیمت هفتگی این شاخص نفتی افزایش می یابد.

افزایش تنشها در یمن موجب بالا رفتن قیمتهای نفت در معاملات روز پنجشنبه (27 فروردین ماه) شده بود. نیروهای ارتش یمن که مسئول حفاظت از میدانهای نفتی مسیله بودند، روز جمعه از این میدانها عقب نشینی کردند.

 

کد خبر 238798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =