۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
  • کد خبر: 238803

وزارت خاک و منابع چین روز جمعه اعلام کرد: این کشور در سال گذشته میلادی (2014) موفق به کشف منابع جدید و وسیعی از نفت و گاز در نقاط مختلف نفت خیز کشور شده است.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از ایرنا، بنا بر این گزارش، دولت چین در سال 2014 در حدود 1.06 میلیارد تن نفت خام از میادین مختلف نفتی کشف کرده که این میزان بیشتر از حجم منابع کشف شده در سال 2013 است.

چین در این سال حدود 1.1 میلیارد تن نفت خام کشف کرده بود.

براساس گزارش های منتشر شده، این برای هشتمین سال متوالی است که دولت چین توانسته بیش از یک میلیارد تن نفت خام از میادین مختلف نفتی کشف کند.

همچنین میزان منابع جدید گاز طبیعی کشف شده در سال 2014، 1.1 تریلیون متر مکعب بوده است.

وزارت خاک و منابع چین در عین حال اعلام کرد از مجموع میزان نفت و گاز کشف شده، تنها 187 میلیون تن نفت خام و 474.9 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی، قابل برداشت با تکنولوژی ها موجود است.

همچنین میزان گاز شیل کشف شده، 106.75 میلیارد متر مکعب بوده که از این میزان 26.69 میلیارد آن قابل برداشت است.

گاز شیل (Shale gas) نوعی گاز طبیعی است که در ساختارهای زمین شناسی شیل به صورت درگیر یافت می شود.

نفت یا گاز شیل به فرآورده ای گفته می شود که از لایه های رسوبی شن یا سنگ به دست می آید. این تکنولوژی از مدتها پیش شناخته شده بود ولی در سالهای اخیر٬ تولید آن مقرون به صرفه شد و زیان آن برای محیط زیست کمتر به شمار آمد.

شین هوا خبرگزاری رسمی چین در گزارشی اعلام کرد: این برای اولین بار است که دولت چین میزان منابع اثبات شده گاز شیل را به صورت علنی اعلام می کند.

همچنین میزان تولید متان از زغال سنگ که نوعی گاز محسوب می شود، 60.2 میلیارد متر مکعب بوده که این میزان 155.3 درصد نسبت به سال قبلش رشد داشته است.

دولت چین یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در دنیا محسوب می شود که به شدت به واردات منابع طبیعی از جمله نفت و گاز نیازمند است.

این کشور بیشترین نفت مورد نیاز خود را از خاورمیانه از جمله ایران و عربستان وارد می کند.

چین از سال 1993 میلادی یک واردکننده صرف نفت بوده و بیش از 55 درصد از نفت مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر خریداری می کند.

کد خبر 238803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =