راه اندازی پایلوت موبایل نمکزدای الکتروستاتیک نفت خام

پایلوت موبایل نمکزدا، این قابلیت را دارد تا جای آن که خود واحد صنعتی را در معرض آزمایشهای مخاطره آمیز قرار دهیم، انواع دمولسیفایرهای مختلف شرکتها را به این پایلوت تزریق، کارایی آنها را با یکدیگر مقایسه و بهترین را انتخاب کرد.

مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که این پایلوت می تواند کاربردها و قابلیتهای مختلفی برای صنعت داشته باشد، اظهار کرد: از پایلوت موبایل نمکزدا می توان برای آزمایش عملکرد اوضاع عملیاتی برای انواع نفت خام، انتخاب شرایط عملیاتی بهینه و همچنین بررسی عملکرد ماده ای به نام دمولسیفایر استفاده کرد.

مسئول طرح تدوین دانش فنی نمکزدای الکتروستاتیک نفت خام در پژوهشگاه صنعت نفت افزود:  هم اکنون، سالانه واحدهای نمکزدا تحت آزمایشهای  میدانی انتخاب دمولسیفایر قرار می گیرند و این ریسک وجود دارد که نفت خام خروجی از واحد، کیفیت صادرات و انتقال را نداشته باشد.

وی با اشاره به این که یک انشعاب از خوراک واحد اصلی وارد این پایلوت می شود، تاکید کرد: با استفاده از پایلوت موبایل می توان عملکرد دمولسیفایری که قرار است آزمایش میدانی شود، در مقیاس خیلی کوچکتر از صنعت مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به نتایج هریک از آنها، در مورد آن تصمیم گیری کرد که کدام دمولسیفایر با توجه به شرایط مخزن، نوع نفت خام و میزان آب همراه، گزینه مناسبتری است.

محمدی تصریح کرد: با این کار، همه ریسکها به جای واحد صنعتی به پایلوت موبایل منتقل می شود و این پایلوت می تواند به واحدها و مناطق عملیاتی متقاضی مختلف سرویس دهد.

وی ادامه داد: ساخت پایلوت موبایل نمک زدا، یکی از پیشنهادهایی است که پژوهشگاه صنعت نفت توانایی طراحی، ساخت و راه اندازی آن را داراست و به صنعت ارائه می دهد که در کنار واحدهای عملیاتی و بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 238811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =