۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
  • کد خبر: 238819
تولید نفت و گاز پتروبراس کاهش یافت

شرکت دولتی نفت پتروبراس برزیل روز پنجشنبه (27 فروردین ماه) از کاهش 1.3 درصدی تولید نفت و گاز در ماه مارس سال 2015 میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پتروبراس روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که مجموع تولید نفت و گاز این شرکت در ماه مارس با 1.3 درصد کاهش نسبت به ماه فوریه به 1.764 میلیون بشکه در روز رسید.

به گفته این شرکت، بخشی از کاهش تولید به دلیل انجام عملیات تعمیر و نگهداری و توقف تولید در سکوی جدید پی-58 در این ماه بود. مجموع تولید پتروبراس، تولید این شرکت از میدانهای نفتی خارج برزیل را نیز در برمی‌گیرد.

پتروبراس همچنین افزود که تولید این شرکت در حوزه سب سلت با افزایش 0.5 درصدی به حد نصاب تازه 672 هزار بشکه در روز رسید. ذخایر سب سلت در میان بزرگترین اکتشافهای بزرگ نفتی این کشور تا به امروز به شمار می‌روند و در آبهای بسیار عمیق نزدیک سواحل جنوب شرق برزیل در زیر لایه‌ای از نمک قرار دارند.

بر اساس این گزارش، پتروبراس در گزارش جداگانه‌ای اعلام کرد که در پی حفاری چاه ژوزانته دو آنبا در حوزه آمازوناس، یک ذخیره حاوی نفت خام سبک کشف کرده است.

بنا بر آمارهای این شرکت نفتی، میانگین تولید روزانه پتروبراس در سال 2014 میلادی با 4.4 درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به 2.65 میلیون بشکه رسید.

این شرکت برزیلی روز چهارشنبه اعلام کرد که در جریان برنامه فروش داراییهای این شرکت با هدف کاهش مخارج سرمایه‌ای پس از رسوایی فساد مالی، ممکن است سهام خود را در بلوکهای سب سلت نیز برای فروش بگذارد.

فروش داراییهای پتروبراس بخشی از برنامه 13.7 میلیارد دلاری فروش داراییهای این شرکت است که اوایل ماه مارس اعلام شد و قرار است در سال جاری و سال آینده اجرا شود. 

کد خبر 238819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =