امارات به مرکز توجه انرژی دنیا تبدیل می شود

وزیر انرژی امارات با اعلام برنامه های کلان دولت در زمینه انرژی و پیشرفتهای این کشور در این حوزه، تاکید کرد که امارات قصد دارد به مرکز توجه انرژی دنیا تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی هلنیک شیپینگ نیوز، محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات، روز پنجشنبه (27 فروردین ماه) اعلام کرد که کشورش دارای چهار درصد ذخایر نفتی و 3.5 درصد ذخایر گازی جهان است و با افزایش ظرفیت و سرمایه گذاری در همه بخشها به مرکز توجه انرژی دنیا تبدیل می شود.

المزروعی افزود که تولید نفت کنونی کشورش نزدیک به 10 درصد تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است. وی با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژیهای تجدیدپذیر در این کشور واقع شده است، اظهار کرد که امارات در مرکز توجه ها در زمینه انرژی تجدیدپذیر قرار دارد.

المزروعی که در دانشگاه فن آوری امارات سخن می گفت، به تلاشهای کشورش در صنعت نفت اشاره کرد و نقش جهانی امارات در صنعت نفت و وزن این کشور در اوپک را مورد بررسی قرار داد.

وزیر انرژی امارات همچنین اظهار کرد که قصد دارد تا سال 2017 میلادی ظرفیت تولید نفت کشور را به سه میلیون و 500 هزار بشکه در روز و ظرفیت پالایشی امارات را از 707 هزار بشکه کنونی به یک میلیون و 100 هزار بشکه در روز برساند. وی گفت که این اقدام برای حفظ جایگاه کشور در میان صادرکنندگان بزرگ نفت جهان، ضروریست.

این مقام نفتی امارات اظهار کرد: دولت قصد دارد کشور را به یکی از بهترین کشورهای جهان در زمینه راهبردهای انرژی، بهترین وسیله سرمایه گذاری منابع انرژی، و مرکز توجه نوآوری در این زمینه تبدیل کند.

کد خبر 238821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =