۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
  • کد خبر: 238824
انفجار و آتش‌سوزی در خط لوله انتقال گاز کالیفرنیا

یک خط لوله انتقال گاز روز جمعه (28 فروردین ماه) در شهر فرسنو در ایالت کالیفرنیا آمریکا منفجر و دچار آتش‌سوزی شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامهای ایالتی اعلام کردند که شکستگی اتفاقی خط لوله انتقال گاز طبیعی بوسیله یک کارگر ساختمانی در شهر فرسنو در ایالت کالیفرنیا سبب انفجار و آتش گرفتن این خط لوله شد؛ ضمن این که 15 نفر در جریان این حادثه زخمی شدند که حال چهار نفر از زخمیها وخیم گزارش شده است.

پیتر مارتینز، سخنگوی اداره آتش‌نشانی فرسنو، اعلام کرد که خط لوله 12 اینچی انتقال گاز طبیعی متعلق به شرکت پاسیفیک گس‌اند‌الکتریک است که در اثر برخورد یک بیل مکانیکی به این خط لوله در نزدیکی بزرگراه 99 این ایالت، منفجر و شماری از کارگران تیم ساختمانی و یکی از کارکنان زندان نزدیک محل حادثه زخمی شدند.

مارتینز افزود که در پی این حادثه، رفت‌وآمد در هر دو مسیر این بزرگراه و همچنین خط آهن نزدیک آن نیز مسدود شد. به گفته وی، به منظور کنترل خسارتهای احتمالی به پل عبور خط آهن، رفت‌وآمد از این خط نیز متوقف شده است.

مارتینز تصریح کرد که پس از انفجار این خط لوله، یکی از کارگران که شرایط وخیمتری داشت بوسیله یک هلیکوپتر به بیمارستان منتقل شد و 13-14 نفر مصدوم دیگر این حادثه نیز برای بررسی میزان آسیب‌دیدگی و مداوا به بیمارستان فرستاده شدند. 

تری پراسپر، سخنگوی کمیسیون تأسیسات همگانی کالیفرنیا، اعلام کرد که این کمیسیون گروهی را به منظور بررسی انفجار این خط لوله به محل حادثه فرستاده است.

پراسپر تصریح کرد: این کمیسیون تحقیقات کاملی را درباره این انفجار انجام می‌دهد و تاکنون هماهنگیهای لازم با اداره ایمنی خط لوله و مواد خطرناک انجام گرفته است.

در همین حال، نماینده شرکت پاسیفیک گس‌اند‌الکتریک نیزاعلام کرد که تحقیقات بر روی این خط لوله در حال انجام است.

کد خبر 238824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =