۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
  • کد خبر: 238827
کاهش رشد ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه (26 فروردین ماه) از کاهش رشد ذخیره سازی نفت خام این کشور در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که ذخیره‌سازی نفت خام این کشور هفته گذشته کمتر از پیش‌بینیها افزایش یافت، این در حالی است که وارادات نفت و ذخیره بنزین این کشور با کاهش و ذخیره فرآورده‌های نفتی با افزایش همراه بود.

به گفته این موسسه، ذخیره نفت خام آمریکا هفته گذشته با 1.3 میلیون بشکه افزایش به 483.69 میلیون بشکه رسید که کمترین رشد هفتگی از هفته منتهی به دوم ژانویه (روز جمعه، 12 دی ماه) تاکنون به شمار می‌رود. تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که ذخیره نفت خام این کشور با افزایش 4.1 میلیون بشکه‌ای روبرو شود.

بر اساس این گزارش، ذخیره نفت خام در پایانه کوشینگ در اوکلاهما 1.287 میلیون بشکه افزایش یافت.

در پی انتشار گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، قیمتهای نفت خام در معاملات روز چهارشنبه با افزایش قابل‌توجهی روبرو شد.

بر اساس گزارش این موسسه، تولید نفت پالایشگاههای آمریکا هفته گذشته 283 هزار بشکه در روز افزایش یافت. همچنین نرخ مصرفی پالایشگاهها به 92.3 درصدی ظرفیت آنها رسید.

طارق ظهیر، تحلیلگر موسسه تیچ کپیتال منجمنت در نیویورک، گفت: پالایشگاهها تمام توان خود را برای رسیدن به سود کنونی و تولید بکار گرفته‌اند.

بنا بر این گزارش، ذخیره بنزین آمریکا هفته گذشته 2.1 میلیون بشکه کاهش یافت. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که ذخیره بنزین این کشور با افت 200 هزار بشکه‌ای همراه باشد.

در همین حال، ذخیره فرآورده‌های نفتی آمریکا شامل گازوئیل و نفت گرمایشی دو میلیون بشکه افزایش یافت. تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که ذخیره فرآورده‌های نفتی 886 هزار بشکه افزایش یابد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد که واردات نفت خام این کشور هفته گذشته 1.069 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.
کد خبر 238827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =