نیم نگاه شرکت ملی حفاری ایران به بازار کشورهای همسایه

شرکت ملی حفاری ایران در هدف گذاری سال 94، نیم نگاهی به بازار کشورهای نفتخیز همسایه از جمله عراق خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران در توضیح بیشتر در این باره، گفت: این شرکت ضمن تلاش برای حفظ سهم کنونی در بازار داخلی و تامین نیازهای صنعت نفت کشور، بخشی از توان امسال خود را برای کسب درصدی از بازار منطقه به کار می گیرد.

ناصر قلی پور افزود: در این زمینه از سوی مدیریت ارشد شرکت اقدامهایی به عمل آمده و برای تحقق آن پیگیری برای دریافت مجورهای لازم از سوی مجاری مربوط در جریان است.

وی با بیان این که اهمیت کار حفاری بر کسی پوشیده نیست، گفت: حفاری  کلید فتح مخازن است و تولید نفت بدون حفاری بی مفهوم خواهد بود.

قلی پور افزود: بزرگترین سرمایه شرکت ملی حفاری نیروهای توانمند آن است که تجربه های ارزشمندی از این صنعت پیچیده و راهبردی دارند و در بخش عملیات حفاری و ارائه حدمات متعدد فنی و مهندسی آن نقش آفرینی می کنند.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران در خصوص تقویت و توسعه ناوگان حفاری این شرکت، اظهار کرد: افزایش ناوگان حفاری در سال 94 با توجه به بودجه سرمایه ای که در اختیار داریم و رعایت ضوابط قانون بودجه و پیش بینی درآمدهای احتمالی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اثرگذاری توسعه ناوگان حفاری شرکت در ایجاد فرصتهای شغلی و اشتغالزایی، افزود: با تمهیدات به کار گرفته شده امسال بیش از پنج دکل حفاری خشکی و دریایی و بانضمام تجهیزات خدمات فنی و جانبی با استفاده از توانمندیهای داخلی به ناوگان حفاری شرکت افزوده می شود.

قلی پور در پیوند با این مطلب اضافه کرد: در همین حال با توجه به عمر تعدادی از دکلهای حفاری موجود، بازسازی و ارتقای کیفی این دستگاهها در بخشهای خشکی و دریایی مدنظر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، شرکت ملی حفاری ایران در سال 93 در مجموع موفق به ٣٨٢ هزار و ٧٠٠ متر حفاری چاههای نفت و گاز در نقاط خشکی و دریایی کشور شد که این رقم نسبت به سال قبل از آن حدود ٤٣ هزار متر افزایش نشان می دهد.

همچنین در این مدت با کاربست 74 دکل حفاری  ١٦١ حلقه چاه حفاری و تکمیل شد که از این تعداد  ٨٦ حلقه توسعه ای توصیفی، یک حلقه اکتشافی و  ٧٤حلقه تعمیری بوده است و همسو با آن 7 هزار و 500 مورد خدمات فنی و تخصصی به چاههای نفت وگاز ارائه شد.

کد خبر 238828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =