واردات فرآورده های نفتی امارات به مصر افزایش می یابد

شرکت ملی نفت مصر از توافق با شرکت ملی نفت ابوظبی"ادنوک" برای عرضه محموله فرآورده های نفتی به مصر به ارزش 400 میلیون دلار در هر ماه خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی عربیک، شرکت ادنوک امارات موافقت کرده است که از ماه آوریل تا پایان ماه اکتبر 2015، هرماه فرآورده های نفتی را به ارزش 400 میلیون دلار به مصر صادر کند.

منابع آگاه صنعت نفت مصر اعلام کردند که انتظار می رود نخستین محموله فرآورده نفتی صادراتی به این کشور طی هفته آینده وارد پایانه های مصرشود.

این منابع نفتی ضمن بیان این که مصر قیمت محموله های نفتی را به صورت اعتباری پرداخت خواهد کرد، می افزایند: ما هنوز در مرحله مذاکره برای تعیین شرایط این تسهیلات اعتباری هستیم.

نرخ بهره پیشنهاد شده بر روی تسهیلات اعتباری از سوی شرکت ملی نفت مصر حدود 3 درصد عنوان شده است.

معامله گران بازار انرژی در آغاز ماه آوریل امسال اعلام کرده بودند که شرکت ادنوک امارات مناقصه ای برای خرید 9 محموله گازوییل به وزن 300 هزار تن به منظور عرضه به مصر، مطرح کرده است.

این مناقصه، خرید 6 محموله 33 هزار تنی گازوییل برای تحویل در پایانه اسکندریه و سه محموله 35 هزار تنی دیگربرای تحویل در کانال سوئز را در بر می گیرد.

این در حالیست که ادنوک مناقصه دیگری برای خرید چهار محموله بنزین که دو عدد از آنها برای تحویل در اسکندریه و دو عدد دیگر برای تحویل در کانال سوئز در نظر گرفته شده بودند، طرح کرده است.

  عربستان، امارات و کویت به منظور حمایت از اقتصاد مصر به این کشور کمک مالی  ارائه می دهند.

انتظار می رود سرمایه گذاری مستقیم خارجی در مصر، طی سه ماهه دوم سال مالی جاری به دو میلیارد دلار افزایش یابد.

در پی بروز مشکلات اقتصادی ناشی از حدود چهار سال بی‌ثباتی در مصر از زمان برکناری حسنی مبارک رئیس جمهوری این کشور، قاهره پرداخت بدهیهای خود را به شرکتهای نفت و گاز به تعویق انداخته است

مصر با بدترین بحران انرژی در دهه های گذشته روبرو است، به نحوی که افزایش مصرف انرژی و کاهش تولید، این کشور را از صادر کننده انرژی به یک وارد کننده محض در چند سال گذشته، تبدیل کرده است.

کد خبر 238829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =